‘Hediye kazandınız' SMS'iyle büyük vurgun

Cep telefonlarına ‘Kredi kartı aidatı ve banka hesap işletim ücretine son.

‘Hediye kazandınız' SMS'iyle büyük vurgun

Cep telefonlarına ‘Kredi kartı aidatı ve banka hesap işletim ücretine son.

20 Nisan 2014 Pazar 14:42
‘Hediye kazandınız' SMS'iyle büyük vurgun

Cep telefonlarına  ‘Kredi kartı aidatı ve banka hesap işletim ücretine son. Ödediğiniz 10 yıllık aidatı tahsil ediyoruz’ mesajı atan sahte şirketler, vatandaşı kandırıp parasını alıyor.

 

Cezalar caydırıcı değil

Cep telefonlarına gelen kampanya,  promosyon ve ‘hediye kazandınız’ gibi mesajlara cevap veren on binlerce kişinin dolandırıldığı iddia ediliyor. Bu firmalara şikâyet başı 200 ile 500 TL arasında kesilen cezaların caydırıcı olmadığını belirten uzmanlar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) SMS’leri denetleyen bir yapı oluşturması gerektiğini söylüyor.

 

‘Kredi kartı ödemelerinden 200 TL kombara puan kazandınız. Bizi arayarak puanlarınızı aktifleştirin’ şeklinde cep telefonlarına mesaj atan firmaların, geri dönüş yapan tüketicilere kampanya adı altında fahiş fiyatlarla elektronik ürün sattığı belirtiliyor. Bazı firmaların çağrı merkezi kurarak onlarca kişi çalıştırması ise işin geldiği boyutu gözler önüne seriyor.

 

‘Resmen dolandırıldım’

Cep telefonuna ‘200 TL para puanı kazandınız’ diye mesaj geldiğini belirterek gazetemizi arayan bir vatandaş, mağdur olduğunu söyledi. Mesaj atan kişilerin kendisine 2 bin 300 TL değerinde ödül kazandığını söylediklerini aktaran vatandaş, “Bu meblağın yarısını benden yarısını da bankamdan tahsil edeceklerini söylediler. Kredi kartı bilgilerimi alarak bin 150 TL para çektiler. Bana gelen kargoda ise değeri 400 lira bile etmeyen ismi duyulmamış elektronik cihazlar vardı. Bankayı aradığımda kendilerinin böyle bir uygulamaları olmadığını öğrendim. Ürünleri 7 gün içinde iade etmek için aradığımda ise bana bahaneler uydurarak ürünleri iade almadılar” ifadelerini kullandı.

Mesajlar denetlenmeli

 

Yetkililer, yasalarda olan boşluklardan dolayı GSM operatörleri göz göre göre dolandırıcılık faaliyetlerine altyapı hazırlamak zorunda kalıyor. SMS dolandırıcılığını engellemek için BTK ve operatörler ortak hareket ederek mesajların içeriğini denetleyen bir kurul oluşturmalı. Mesajlar denetlenince dolandırıcılık vakalarının da önü kesilmiş olur” diyor.

Kişilerin, vatandaşlık numarası, telefon numaralarını, adres bilgilerini elde eden kişilerin çeşitli dolandırıcılık işlemi yaptığını söyleyen Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, savcılığa yaptıkları suç duyurusu sonrası Emniyet’in ilgili birimleri ile de bilgi ve belgeleri paylaştıklarını kaydetti. Çok sayıda kişinin mağdur edildiğine işaret eden Ağaoğlu, milyonlarca kişinin kişisel bilgilerinin başkalarına pazarlandığını da belirtti.

 

 

 

 

Son Güncelleme: 20.04.2014 14:42
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72