Mobilya sektörü umutlu

Görüştüğümüz kişiler bakın sektör konusundaki düşüncelerini bizlerle nasıl p

Mobilya sektörü umutlu

Görüştüğümüz kişiler bakın sektör konusundaki düşüncelerini bizlerle nasıl p

26 Şubat 2013 Salı 11:16
Mobilya sektörü umutlu

Son günlerde mobilya sektöründe yaşanan gelişmeler ve mobilya sektörünün günümüz ve gelecekteki durumu hakkında sektörün uzmanlarıyla yaptığımız görüşmede, ilginç bilgiler ve detaylara ulaştık. Görüştüğümüz kişiler bakın sektör konusundaki düşüncelerini bizlerle nasıl paylaştı…          

1- Mobilya sektöründe rekabet var mıdır, şu anda işler nasıl gidiyor?

 -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Tabii ki sektörde rekabet var, işlerimiz şu anda çok iyi durumda. Biz kurumsal bir firmayız. Tek rakibimiz var; o da, kendimiz. Başka rakip tanımıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu sistemle devam edeceğiz”.

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman  Yılmaz:

“Rekabet tabii ki var. İşler geçen dönemlere göre biraz durgun. Bu aralar müşteri sıkıntısı yaşanmakta”.

-Yön AVM (Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan Karataş:

“Rekabet olmadan satış yapmak asla düşünülemez. İşlerimiz şu anda çok iyi  olmasa da normal  sayılır. Müşterilerimiz yeni mobilya konseptine göre ürün talep  ediyor”.

""

2- Mobilya üretimini kendiniz mi yapıyorsunuz, yoksa dışarıdan mı alıyorsunuz?

-Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Biz firma olarak kendimiz üretip kendimiz satıyoruz. Üretimden tutun da montaj ve son haline kadar ekip halinde çalışmaktayız. Tüm teknik ekibimizle en iyi  hizmeti sunmak için çalışmaktayız. Birinci derecede müşteri memnuniyeti bizim için her şeyden önce gelmekte. Bu alanda çalışan tüm arkadaşlarımız konularında son derece eğitimlidir”.

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

“Biz,  genelde anlaşmalı firmalarla çalışmaktayız.Türkiye'de hem üretip, hem satmak biraz cesaret gerektiriyor”.

-Yön  AVM (Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan  Karataş:

“Dışarıdan mobilya alıyoruz.Üretici  firmadan malı alıyor, mağazamızda satışını yapıyoruz”.

""

3- Çin pazarı mobilya sektörünü olumsuz etkiledi mi?

-Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Çin pazarının bizimle ilgisi yok. Biz, çok farklı bir sistemle çalıştığımız için gözümüz dışarıyı görmüyor diyebilirim. Biz kaliteli hizmet anlayışımızla, müşteri portföyümüzle günden güne iş kapasitemizi artırıyoruz. Firmamızda başlıca prensip; ‘müşteri memnuniyeti'dir”.

 -Evkur mobilya  satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

“Çin ürünleriyle ilgili her hangi bir durumun bizleri etkilemesi düşünülemez. Çünkü bizler markalaşmış bir firmayız”.

  -Yön  AVM(Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan  Karataş:

“Çin mobilya sektörünün bizleri etkileme şansı azdır. En iyi olan, en kalitelisi yine bizim kendi ülkemizde üretilendir. Ürünlerimiz biraz pahalı olsa da kalitesiyle kendisini hissettirmekte. Her ne şekilde olursa olsun müşterilerimizin ‘ucuz' diye aldıkları malın hiçbir değeri yoktur. Tabii olarak ucuz ama kaliteli mal bulunabiliyorsa ona bir diyeceğimiz olamaz. Kaliteli ürün, fiyatıyla kendisini hissettirir”.

 3- Sizce en iyi müşteri kimdir, tüketiciden memnun musunuz?

 -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

Bizler hiçbir zaman müşteri ayrımı yapmayız. Mağazamızda bir tek sandalye alan da, tüm mobilya takımı alan da değerlidir. Firmamızda sistem bu şekilde işlemektedir. Tüketiciden yana sıkıntımız yok. Şimdilik her şey yolunda ve planladığımız gibi gitmekte”.

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

 “Bizim için müşteri ayrımı diye bir şey söz konusu olamaz. Tüm müşterilerimiz bizim için aynı değerdedir. Ancak insanlarımız geçmiş yıllara göre biraz daha aceleci. Bu nedenle tüketicilerimizden biraz anlayış bekliyoruz. Çünkü biz de üretici firmaya bağlıyız. Üretici firma, ürünü bize teslim ettiği zaman bizler de anında müşterilerimize teslim ediyoruz”.

 -Yön  AVM(Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan  Karataş:

“En iyi müşteri, almak istediği ürünü bilen müşteridir. Tüketici, bazı konularda  çok farklı davranmakta. Biz, ürünü dışarıdan aldığımız için müşteriyi tercihine göre yönlendiriyoruz. Üründe sıkıntı olduğu an  müşteri bazı durumları bizlere yansıtıyor ve hemen bizi sorumlu tutuyor. Bizim de müşterilerimizden isteğimiz, mobilya konusunda biraz daha bilinçli olmaları. Biz,   zaten müşterilerimize elimizden gelen kolaylığı gösteriyoruz”.

""

 4- Sektörde başarının kalıcı olması nelere bağlı?

 -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Müşterilerimizle birebir ilgilendiğimiz ve günün şartlarına göre en randımanlı bir şekilde çalıştığımız için sektörde kalıcı olacağımıza inanıyorum.”

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

“Satış sonrası hizmetin olması kalıcılığı artıran en güzel neden. Birçok firma, ürününü sattıktan sonra her şey bitmiş gibi müşteriyle teması kesmekte. Oysa satış sonrası da alıcıyla teması kesmezseniz sektörde kalıcı olabilirsiniz. Aksi halde çok çabuk unutulur ve kaybolur gidersiniz”.

 -Yön  AVM(Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan Karataş:

“Satılan bir ürünün kaliteli olması ve de verilecek hizmet çok önemlidir”.

5- Diğer rakiplerinize göre farkınız nedir?

 -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Bütün donanımımız birinci kalite olduğundan ve müşteri memnuniyeti fazla olduğundan diğer firmalardan farklıyız”.

-Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

“Evkur'un günümüzde markalaşmış olması, şubelerinin yaygınlığı, ürün çeşitliliği, ödemede gösterdiğimiz kolaylık nedeniyle alım gücünün fazla olması, bizim diğer firmalardan farkımızı gösteriyor”.

 -Yön AVM(Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan  Karataş:

  “Bizim için ‘müşteriye en iyi şekilde hizmet ‘ her şeyden önce gelir.

6- Fiyat politikanızı neye göre belirliyorsunuz?

  -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

 “Firmamızda fiyatlar ürünün talebine göre belirlenir. Nasıl mı? Müşterinin talebi en çok hangi ürüne ise ve de en çok satılan ürün hangisi ise ona göre fiyat belirlenir”.

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman Yılmaz:

“Evkur, kendi fiyatını ve kendi sistemini  marka ve kalite anlayışına  göre belirliyor”.

  -Yön AVM (Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan Karataş: 

“Sektörümüzde fiyat politikamız bellidir. Bizim sistemimize göre ürün, kaliteli olduktan sonra müşterinin gözünde fiyatların düşük veya yüksek olması önemli değildir”.

7- Mobilya almak isteyen müşteriler  nelere dikkat etmelidir?

 

  -Moda Life Mobilya Müdürü Ömer Koca:

“Müşteriler, genelde ürünün kalitesine, fiyatına, kullanışlı olup olmamasına bakar. Kullanışlı derken iç detay da çok önemlidir”.

 -Evkur mobilya satış danışmanı  Abdurrahman  Yılmaz:

“Tavsiyemiz, müşterilerin öncelikli olarak  aldıkları ürünün kalitesine dikkat etmelidir. İç özellikleri çok fazla olan mobilya, çok satılır”.

  -Yön AVM(Taç) mobilya satış danışmanı  Özcan Karataş: 

“Kaliteli olan bir ürün zaten dışarıdan bakıldığında kendisini hemen fark ettirir. Bundan sonra iş, müşterinin beğenisine kalmıştır. Tabii ki burada fiyat da önemlidir”.

Haber: Aşkın  Akkuş

 

Son Güncelleme: 26.02.2013 11:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72