İstanbul’da hafriyat tepeleri dağ gibi büyüyor!

İstanbul'da geçen yıl hayata geçirilen 'Araç Takip Sistemi' ve alınan diğer tedbirlere rağmen İstanbul'un bazı noktalarında kaçak hafriyat ve moloz dökümü yapılıyor.

İstanbul’da hafriyat tepeleri dağ gibi büyüyor!

İstanbul'da geçen yıl hayata geçirilen 'Araç Takip Sistemi' ve alınan diğer tedbirlere rağmen İstanbul'un bazı noktalarında kaçak hafriyat ve moloz dökümü yapılıyor.

28 Kasım 2019 Perşembe 11:31
İstanbul’da hafriyat tepeleri dağ gibi büyüyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Çevre Koruma Müdürü Baysal Badem, kaçak döküm yapan kamyonlardan GPS’leri bir şekilde söküldüğünü söylerken, sürücüler de kaçak döküm yapan kamyonlarda GPS cihazı bulunmadığını ve o dökümleri yapanların taşıma izinlerinin olmadığını belirtti.

‘Araç Takip Sistemi’ aracılığıyla hareket halindeki hafriyat kamyonları sürekli olarak takip ediliyor. Güzergah dışına çıkanlar, aşırı hız yapanlar sistemden görülüyor. Bu çalışmanın detaylarını anlatan İBB Çevre Koruma Müdürü Baysal Badem, geçen senelere göre kaçak döküm oranının azaldığını ifade ederek şöyle devam etti:

“Biz bu sistemi 1-2 sene içinde aktif hale getirdik. Geçen senelere göre kaçak döküm oranı azaldı. Ama bunun takibini sadece Çevre Koruma Müdürlüğü olarak biz yapmıyoruz. Zabıta ve jandarma ekipleri de denetimler yapıyor. Hatta vatandaşlar üzerinden de şikayetler geliyor. Biz o şikayetleri gidip inceliyoruz. Yerinde incelemeden, sahayı görmeden kesinlikle ceza kesmiyoruz. Yani kaçak döküm tespit ettiğimizde ceza işlemi uyguluyoruz. O cezalar da gayet büyük rakamlar. Ona rağmen maalesef kaçak dökümler devam ediyor.”

13 BİN ARAÇTAN 8 BİN 900’Ü SİSTEME KAYITLI

2018 yılında 8 bin 900 kamyona GPS yerleştirildiğini ve bu araçların hafriyat taşıma izinlerinin bulunduğunu ifade eden Baysal Badem, “İstanbul’da şu an da 13 bin araç var. Bunlardan 8 bin 900’ü sisteme kayıtlı. Özellikle hafriyat kontrol merkezini kurduktan sonra araçlara kaçak dökümleri engellemek için GPS sistemi olarak adlandırılan uyarıcı cihaz taktık. Bu sisteme geçtikten sonra bir azalma oldu. Ama bu azalmaya da aldanmamak gerekiyor. Aslında belki de bu azalma inşaat sektörünün durgunluğundan da kaynaklanabilir” şeklinde konuştu.

esnada yakaladığımız zaman belgesizlikten değil kaçak dökümden dolayı çok daha fazla cezaları uygulayabiliyoruz.

“GPS KAPATTIKLARINDA ELBETTE KAÇAK DÖKÜM YAPABİLİYORLAR”

İstanbul’da 14 resmi hafriyat döküm sahası bulunuyor. İBB Çevre Koruma Müdürü Baysal Badem, “Sahalarımızın hemen hemen yüzde 60’ında doluluk var. Bunların yüzde 40 veya 50’sinde boşluk var. İleride inşaat sektörünün canlanması veya kentsel dönüşüm projelerinin uygulanmasıyla beraber bu alanlar da yeterli olmayabilir. Biz bunu düşünerek şu an da Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan 7-8 madeni bitmiş ocakların da devrini talep ettik” ifadelerini kullandı.

Hafriyat kamyonunda GPS sistemi bulunmasına rağmen kaçak döküm yapanların olduğunu ifade eden Baysal Badem, sözlerine şöyle devam etti:

“GPS bulunup kaçak döküm yapanlar, GPS bağlantısının elektrik bağlantısını çektiği takdirde zaten o aracı izlememiz mümkün olmuyor. Onlar da GPS takılı araçlarda. GPS kapattıklarında elbette kaçak döküm yapabiliyorlar. Sistemden koptuğu andan itibaren 5 gün içinde eğer biz o araçtan sinyal alamıyorsak telefonlarla kendisini uyarıyoruz. Birçok şoförün gerekçesi ‘bizim o GPS cihazının söküldüğünden veya alarm vermediğinden haberimiz olmuyor’ şeklinde oluyor. Ama biz buradan yine denetimini sağlıyoruz.”

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3