2014 yerel seçimler öncesi aday adayları görücüye çıkmaya başladı. Daha ilk günden ortaya net bir görüntü çıktı… Ciddi olan aday adayları gazete, Tv, internet gibi kitle iletişim araçlarını tercih ederken işin reklamında olanlar ise sosyal medya üzerinden kendini ifade etmeye çalışıyor.
Önümüzdeki Mart ayında yapılacak yerel seçim hareketliliği başlamaya başladı. CHP, meclis ve belediye başkanlığı aday adaylık takvimini açıklayan ilk parti oldu. Bayramdan sonra ise Ak parti ve diğer partilerin adaylık takvimini belirlemesi bekleniyor. Bu seçimde aday adaylarına ilk kez sosyal medya üzerinden kendilerini ifade etme fırsatı doğdu.
Facebook, Twitter gibi sosyal medya, aday adaylarının en kolay, en ucuz reklam alanı olarak görülebilir. Aday adaylarının çoğunluğunun kitle iletişim araçları yerine sosyal medyayı tercih etmelerinin getirecekleri kadar götüreceklerini de hesaba katmak lazım. Daha ilk günden işi sıkı tutan ciddi aday adayları kitle iletişim araçlarını tercih ederken, işin sadece gırgırında ve reklamında olan aday adaylarının ise sosyal medya üzerinden boy boy fotoğraf yayınlamaları bu gerçeği açıkça gözler önüne seriyor.
Seçmen, aday adaylarının propaganda
sürecini ciddiyle takip edecek.
Seçmenin bugüne kadar aday adayları veya adayları kitle iletişim araçlarıyla takip etmesi neticesinde önümüzdeki yerel seçimde de bu alışkanlıklarını sürdürmeleri bekleniyor. Yapılan çoğu anketlerde ülkemizdeki insanların büyük bölümü hala sosyal medyanın, gazete ve Tv kadar algı değişikliğine neden olamayacağı görüşünde. Zaten ciddi aday adayları kitle iletişim araçlarını tercih ederken sosyal medyayı ise artı destek olarak kullanıyor.