Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre Sayıştay'ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2017 Denetim Raporu'nda 21 Eylül 2018 tarihli Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile bakanlığa devredilen Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu'yla ilgili çok sayıda usulsüzlük tespit edildi.
Raporda, yerel yönetime ait Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu'nun yapımının Bakanlar Kurulu kararı olmadan bakanlık tarafından ihale edilip yapımın başlanılması mevzuata aykırı bulundu. Raporda, kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, il özel idarelerinin görev alanında olan metro ve şehir içi raylı sistem yapımı işlerinin bakanlığın görevleri arasında sayılmadığı, mevzuat hükmüne göre bakanlığın kendi görev alanı dışında olan diğer idarelere ait teleferik, finiküler, monoray, metro ve şehir içi raylı ulaşım sistemi kurma işlerinin Bakanlar Kurulu izni ile üstlenebileceği belirtildi. Yapılan incelemede, Bakanlar Kurulu kararıyla bakanlık tarafından üstlenilmesine karar verilmediği halde metronun bakanlıkça yapılması 655 sayılı KHK'ya aykırı bulundu.
İSTASYON GENİŞLEDİ BEDEL ARTTI
Raporda, istasyon alanlarının genişlediği ve tünel boyları uzadığı için imalat kalemlerinin fiyatının da istasyon alanlarının artışına veya tünel boylarındaki uzama oranına göre birim fiyatların revize edilip sözleşme bedelinin artırıldığı tespit edildi. Kamu ihale mevzuatında iş artışının nasıl yapılacağı açık bir şekilde belirlediğine dikkat çekilerek bu hükümlerin belirlediği kurallar çerçevesinde hareket edilmediği ifade edildi. Bakanlığın izlediği yöntem ile hangi imalat kaleminde ne miktarda değişme olduğu net olarak ortaya konulmadığı dolayısıyla iş artış fiyatlandırmasının sağlıklı olmadığı vurgulandı.