Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nda usulsüzlük iddiaları

İstanbul’da yıllardır bitirilemeyen Sabiha Gökçen Metrosu Sayıştay tarafından eleştiri yağmuruna tutuldu. Metronun Bakanlar Kurulu kararı olmadan İBB’den devralındığı, uygulama projesi olmadan imalatına başlandığı, iş deneyim belgelerinin değerlendirilmesinin hatalı yapıldığı, sonradan yapılan iş artışları ile sözleşme bedelinin arttırıldığı tespit edildi.

Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nda usulsüzlük iddiaları

İstanbul’da yıllardır bitirilemeyen Sabiha Gökçen Metrosu Sayıştay tarafından eleştiri yağmuruna tutuldu. Metronun Bakanlar Kurulu kararı olmadan İBB’den devralındığı, uygulama projesi olmadan imalatına başlandığı, iş deneyim belgelerinin değerlendirilmesinin hatalı yapıldığı, sonradan yapılan iş artışları ile sözleşme bedelinin arttırıldığı tespit edildi.

11 Ekim 2018 Perşembe 15:15
Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nda usulsüzlük iddiaları

Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre Sayıştay'ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2017 Denetim Raporu'nda 21 Eylül 2018 tarihli Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile bakanlığa devredilen Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu'yla ilgili çok sayıda usulsüzlük tespit edildi.

Raporda, yerel yönetime ait Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu'nun yapımının Bakanlar Kurulu kararı olmadan bakanlık tarafından ihale edilip yapımın başlanılması mevzuata aykırı bulundu. Raporda, kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, il özel idarelerinin görev alanında olan metro ve şehir içi raylı sistem yapımı işlerinin bakanlığın görevleri arasında sayılmadığı, mevzuat hükmüne göre bakanlığın kendi görev alanı dışında olan diğer idarelere ait teleferik, finiküler, monoray, metro ve şehir içi raylı ulaşım sistemi kurma işlerinin Bakanlar Kurulu izni ile üstlenebileceği belirtildi. Yapılan incelemede, Bakanlar Kurulu kararıyla bakanlık tarafından üstlenilmesine karar verilmediği halde metronun bakanlıkça yapılması 655 sayılı KHK'ya aykırı bulundu.

İSTASYON GENİŞLEDİ BEDEL ARTTI

Raporda, istasyon alanlarının genişlediği ve tünel boyları uzadığı için imalat kalemlerinin fiyatının da istasyon alanlarının artışına veya tünel boylarındaki uzama oranına göre birim fiyatların revize edilip sözleşme bedelinin artırıldığı tespit edildi. Kamu ihale mevzuatında iş artışının nasıl yapılacağı açık bir şekilde belirlediğine dikkat çekilerek bu hükümlerin belirlediği kurallar çerçevesinde hareket edilmediği ifade edildi. Bakanlığın izlediği yöntem ile hangi imalat kaleminde ne miktarda değişme olduğu net olarak ortaya konulmadığı dolayısıyla iş artış fiyatlandırmasının sağlıklı olmadığı vurgulandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3