Malum büyük kentlerin sorunu, trafik... Özellikle de 15 milyon insanın yaşadığı İstanbul gibi bir kentte trafik adeta işkence. Şimdilik bu işkence zor da olsa çekiliyor… Ama bu gidişle yakında İstanbul’da trafik sorunu diye bir sorun kalmayacak. Nasıl mı? Şöyle… Çünkü trafik tamamen duracak. Durunca da sıkışma dişe bir şey olmayacak… 

 

Metro, Metrobüs derken şimdi de Havaray gündeme geldi… Yeraltı ve yer üstündekiler bitti de havamız kalmıştı iyi de oldu. Maliyeti 300 milyon TL gibi bir para imiş. Sudan ucuz… Yahu bu kadar para nasıl olur da böyle bir projeye harcanır?

 

Hem de projenin uygulanması düşünülen yere de bakın…Bakırköy-İncirli, Üsküdar-Kadıköy, Ümraniye-Göztepe gibi bu şekilde bir projeye acil ihtiyacı olan bölgeler dururken, Kasımpaşa-Kulaksız-Okmeydanı arasına Havaray yapmanın anlamı nedir?

 

Projeye bakılırsa birileri, ‘havadan’ para kazansın diye mi ortaya atılmış acaba bu proje…  Kimse yapılacak yatırımlara bir şey demez ama, ekonomik sıkıntı içindeki dar gelirli vatandaşlara ne demeli…Vatandaş kemer sıkmaktan nefes alamaz duruma geldi... Ama bazılarının tuzu o kadar kuru ki zamlar, ücret azlığı, geçim sıkıntısı filan şeyler onları hiç ilgilendirmiyor. Vur patlasın çal oynasın gırla gidiyor…

 

Yok Marmaray, Havaray filan. Sen İstanbul’un tüm yeşil alanlarını ortadan kaldırıp koskoca gökdelenleri dikmişsin İstanbul’a… Ondan sonra barajlar kurudu, İstanbul susuz kalacak diyorsun. Bu gökdelenler etrafı kaplamışken gökyüzündeki yağmur bulutları nasıl yeryüzüne inecek… Yeraltı tünellerine, şimdi de ‘Havaray’a bu kadar para harcanacağına, barajlara bir çözüm bulunamaz mıydı?  

 

Neden alt yapı oluşturulmadı? Yapılacak çok daha önemli işler var… İş,  havaray gibi bir lükse kalmadı henüz... Millet araç yetersizliğinden yollarda perişan oluyor. Havaray'a para saçılacağına, hem raylı sistemlere, hem de lâstik tekerlekli taşımaya taze kan olarak kullanılsın bu para...Eğer doğru dürüst bir şey olsa dünyanın her yerinde kullanılmaz mıydı? Maliyeti meydanda . Metrodan pahalıya geliyor.  Bir de İstanbul'da sürücüleri eğitmedikçe çözüm bulamazsınız trafiğe.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yapılan derlemeye göre, Türkiye'de kayıtlı bulunan 17 milyon 579 bin 349 aracın yüzde 18'i yani 3 milyon 178 bin 390'ı İstanbul'da kayıtlı iken, İstanbul'da günde trafiğe çıkan yeni araç sayısı da 500'e ulaşırken ve de 15 bin okul servisi de bunlara ilave edilince kim nasıl trafiği çözümleyebilir... Arap ülkesi Dubai örnek alınıyor…

İyi de Dubai’nin nüfusu 2 milyon, İstanbul’un ise 15 milyon. Arada 7 kat bir fazlalık var… Bu ‘Havaray’ projesi, İstanbul trafiğine faydalı falan olamaz; çünkü ne kapasitesi, fazla yolcuya izin veriyor ne de uzun mesafelere kurulabiliyor.  Kimse kimseyi kandırmasın… Bu sistem trafik sorununa çare filan olmaz. Çünkü uzun mesafelerde kullanılamaz, ancak 1-2 durak gidersiniz. Zaten kullanım alanları da havalimanları ya da yokuş çıkılması gereken kısa mesafeler.

Zaten her şeyi bir yana bırakın, biz öyle bir doldururuz ki ‘Havaray'ı, taşıyamaz kopar da rezillik yaşanır. Metrobüslerin hali ortada… Neden arızalanıyorlar? Fazla miktarda yolcu aldıkları için… İstanbul’da trafik tek bir şeyle çözülür. İstenmez, umut edilmez bir şeyle… Depremle… Yani binlerce bina yıkılacak, binlerce insan ölecek ve de İstanbul’un nüfusu yarıya inecek… İşte hiç de arzu edilmeyen bir çözüm yolu. Bilmem yanılıyor muyum?

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner72