Boğaz üzerinde şu anda iki köprü hizmet veriyor. Üçüncüsünün ne zaman yapılacağı henüz tartışma konusu. Bugün 12 küsur milyonluk İstanbul'da yaşayanların yaklaşık % 64,66'sı (8.571.374) Avrupa yakası; % 35,33'ü de (4.684.311) Anadolu yakasında yaşar.

İstanbul nüfusu 20 yılda 2 katına çıktı. İşsizlik sebebi ile birçok insan İstanbul'a göç ederek, genelde şehir etrafında gecekondu mahalleleri oluştu. İki yakadan da öteki yakaya çalışmaya gidenler var. Birkaç yıldan beri birinci köprü, günün hemen her saatinde tıkanmaya başladı.

İstanbul çepeçevre denizle çevrili. Bu, İstanbul'a verilmiş nimetlerden biri. Öncelikle bu bedava asfalttan yararlanılmalı.

Oysa yıllardan beri deniz yolu hemen hiç kullanılmamakta, trafik nedense hep karaya kaydırılmakta.  Suyun üstünden olduğu gibi altından da yararlanılabilir.

Tüp geçit; elverişli çözümlerden biri olabilir. Nitekim Ulaştırma Bakanlığı Boğaz' da üçüncü köprü yerine bir tüp geçit önermekte.

İstanbul bugün nüfus bakımından Avrupa'nın Moskova'dan sonraki ikinci büyük şehri. Bu büyüklükteki bir şehrin trafiğini yer üstünde çözemezsiniz.

Hele ?Trafik tıkanıyor' gerekçesiyle yolları genişleterek hiç çözemezsiniz. Yolu başından sonuna aynı genişlikte tutamazsınız, debiyi artıramazsınız; aradaki dar boğazlar yolun yine tıkanmasına neden olacaktır.

Üstelik, İstanbul gibi tarihi ve doğal varlığı bol olan bir şehirde bu mirası zedelemeden yol genişletmek hemen hemen olanaksız.

Yolu genişletirsiniz, geniş yol daha çok arabayı cezbeder, böylece bir süre sonra yetersiz hale gelir. İstanbul'da taşıtların bir yakadan diğerine geçmesi sorunundan önce insanların topluca, en ekonomik şekilde, en kısa zamanda nasıl taşınacağı hesaplanmalı. 

Metro ihtiyacı şehirlerin kalabalıklaşması sonucu düşünülmüş ve trafik akışına büyük kolaylık getirmiştir. Şehir, taşımacılık yönünden yer altına doğru gelişmekle hem yerden kazanılmış, hem de şehir gürültü seviyesi büyük ölçüde düşürülmüştür.

Metroyu birkaç kat yaparak kapasitesini arttırmak da mümkündür. Paris, Londra, New York, Tokyo metroları bu tiptir. Dolayısı ile köprü inşası çözüm değildir. Doğru çözüm raylı geçiştir!

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.