Başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerimizin en başta gelen sorunu trafik. Trafik sıkışıklığını oluşturan şey ise, arabaların sayısı değil. Bu, sadece nedenlerden biri. Bu yapılan yolculukların uzunluğu ve sayısına da bağlı.  Paris, Londra, İstanbul gibi şehirlerde geniş yollar dar bir yerde toplanıyor.
Mesela Kiev ve İstanbul'da birkaç köprü daha yapmak istiyorlar. Oysa New York'ta kimse daha fazla köprü ya da tünel yapmaktan bahsetmiyor. Çünkü yeni köprü ve yollar yaparak trafik sorununu çözemeyeceklerini anlamışlar. Toplu taşımaya ağırlık vermeleri gerektiğini fark ettiler.
Toplu taşımanın ilerletilmesi gerekir.  Plakalarla ilgili bir kısıtlama yöntemi uygulanabilir. Yine park alanlarının da sınırlandırılması gerekir. Park bulamayan insanlar toplu taşımaya yönelir. Dünyadaki eğilim böyle, İstanbul'da bu uygulanabilir.
Yayalara iyi davranan şehirler yapmak lazım. Bir de elektrikli bisiklet kullanımı da teşvik edilmeli İstanbul'da. Ancak bunun için bir alt yapıya da ihtiyaç var. Bisiklet yolları aslında bir sembol, eşitlik sağlıyor. Metrodan daha hızlı yolcu taşıyan bir otobüs sistemi kurulmalı.
Bu sistemin uygulanabilmesi için de otobüsler için ayrı bir yol açılması gerekiyor. Ki, otobüs bozulunca yoldan çıkarabilesiniz. Ama bu durum İstanbul'da mümkün değil. Arıza veya kaza durumunda araç yolun içinde kalıyor. Ufak tefek bazı değişikliklerle bu sorunu çözebilirsiniz.
Ayrıca otobüs sayısı daha arttırabilir. Otobüs kaldırıma daha yakın durmalı.  Başta Çin olmak üzere kalabalık nüfuslu kentlerde geniş bisiklet yolları vatandaşların hizmetinde. 10 binlerce insan bisiklet kullanıyor ve bu da ulaşımı büyük ölçüde rahatlatıyor.
Ayrıca kaldırım, yürüyüş ve park alanlarına yer ayrılması ve binaların sağlam zeminde olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. Diğer taraftan sahilleri de özel kişilere vermek yerine kamuya açılması ile kent daha bir güzelleşecektir.
İstanbul'un ana yollarının günlük araç kapasitesi 1 milyon 330 bin iken, bugün bu yolları 2 milyon 441 bin araç kullanıyor. Günde 1 milyon 700 bin araç trafiğe çıkıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü verilerinden alınan bilgiye göre, Ağustos ayında Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerini kullanan araç sayısı 11 milyon 507 bin 44 olmuş. Trafiğin yoğun olduğu sabah 7:00-10:00, akşam ise 16:00-22:00 arası trafiğe çıkan her iki kişiden biri en az 45 dakikasını yollarda harcıyor.
Günlük araç kapasitesi 90 bin olan Boğaziçi Köprüsü'nden her gün geçen araç sayısı 205 bin. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ise günlük araç kapasitesi 120 bin iken, bugün bu köprüyü kullanan araç sayısı 210 bin. Trafik sorununun çözülmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi yıllık bütçesinin yüzde 65'ini ulaşıma ayırıyor.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner72