Günümüz, teknoloji çağı. Bilgisayar, internet ve akıllı telefon teknolojilerinde yaşanan baş döndürücü gelişmeler, insana ait tüm ürünlerin dijitalleşmesine neden olan yeni bir süreci doğurdu. ?Yeni medya', ?sosyal medya' gibi kavramlar da bu yeni süreçte ortaya çıktı. Gün geçmiyor ki yeni bir iletişim türü ortaya çıkmasın ve bu iletişim türü hemen yayılmasın.

 İletişim ve bilgi teknolojisindeki hızlı gelişmeler, bilgisayar ve internetin yaygınlaşması, ulusal ve uluslararası ticaret ağlarının genişlemesi, yabancı yatırımların ve uluslararası şirketlerin artması gibi birçok faktör, bütün dünyanın tek bir yere, bütün insanların evrensel insan haline dönüşmesine yani küreselleşmesine neden olmakta.

Küreselleşmenin en tipik göstergelerinden biri olan dünyanın tek pazar haline gelmesi ve bilginin maliyetinin düşmesi, yetişen insan tipinin de farklılaşmasına neden olmuştur.  Bilgiye herkes kolayca ulaştığı için ona sahip olma değil, bilgiyi yorumlama önem kazanmıştır. Küreselleşme ile eğitim anlayışlarında, yapılanmalarında ve uygulamalarında büyük değişimler meydana gelmekte.

Son yapılan araştırmalara göre, dünyada en fazla facebook kullanan toplumlar arasında yer alıyoruz. Dünyanın en çok facebook kullanan dördüncü ülkesi Türkiye. Bu veri, gerçekten düşündürücü. Bu sadece faceebook için geçerli değil elbette. Twitter hesabı olanların sayısı da giderek artıyor. Türkiye; 30 milyon Facebook ve 4 milyon Twitter üyesine sahip bir ülke. Bu rakamlar da mutlaka şimdilerde daha da artmıştır.

Türkiye'de, bugün internet kullanıcı sayısı 35 milyonu aşmış durumda. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu'nun  (BTK) verilerine göre, Türkiye'nin ADSL ile tanıştığı 2003 sonunda geniş bant internet abone sayısı 18 bin 604'tü. Bu rakam, 2012'nin birinci çeyreğinde 16,7 milyon kişiye ulaştı. Bu da abone sayısının dokuz yılda 897 kat arttığına işaret ediyor.

Aralık 2008'de kişi başı internet kullanımı ortalama 4 GB iken, Mayıs 2012'de bu rakam altı kat artarak 24 GB'a ulaştı. Limitsiz internet paketi kullanım tercihi ise 2008'de yüzde 19 iken, 2012'de yüzde 67'ye fırlamış. Medya; halka ne hakkında düşünmesi gerektiğini değil,  ne düşünmesi gerektiğini söylüyor? Medya sadece önce çıkardığı konularla değil, bunu yaparken ihmal ettiği ya da küçümsediği konular, başlıklar bazında da izleyenleri biçimlendirir?

Bugün TV'lerdeki dizi ve filmlere baktığımız zaman bizim neyi almamız gerektiğine dair yönlendirmeci bilgiyi rahatlıkla görebiliriz. Yine film/dizilerde ?sanal reklam uygulaması yapılmaktadır' yazısını artık daha sıkça görmeye başladık.

ABD eski başkanlarından Bill Clinton, 1996 yılında yaklaşan tehlikeyi sezerek TV'lerdeki şiddet sorununa el koymuştu. Hazırlanan yeni kanun tasarısı ile TV alıcılarına ?V çip' (Violence Chip) adlı aletin takılmasını zorunlu kılıyor. Bu cihazın en büyük özelliği şiddet veya cinsel içerikli yayınlar olduğunda anında kesmesi?1996 yılında yürürlüğe girmesine rağmen Türkiye'de bu konu daha yeni yeni gündeme getiriliyor. Allah. C.C. düşünen bir toplum ve topluluk olmamız için bizleri uyarıyor ama? İşte sosyal medyanın en büyük tehlikesi, ?DÜŞÜN-ME-MEYİ TELKİN ETMESİ?

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.