Her şeyi çok iyi bildiğini söyleyen CHPİl Başkanı Gürsel Tekin, 3. köprü dalgasında pis bir gol yedi. Hem de öyle az muz bir gol değil bu... Ak Parti iktidarı ve büyükşehir, aylardır Tekin'le resmen dalga geçmişler meğerse... Tekin'i ters köşeye yatıran golü atmak için aylardır tüm eleştirileri sineye çekerek bekleyen Kadir Topbaş ve iktidar sabırlı çıktı...

"3. Köprü Sarıyer'le Beykoz arasına yapılacak" diye Ak Parti'lilerden önce açıklama yapıp sonra da Kadir Topbaş ve hükümetin sineye çekmesi ile ?bildim' havasına giren Gürsel Tekin, beklemediği bir pozisyona düştü. Ak Parti ve Kadir Topbaş'ın bu noktadaki sabrını takdir etmek lazım. Kolay değil onca havayı sineye çekmek...

3. Boğaz Köprüsü'nü de içeren Kuzey Marmara otoyolu projesi açıklandı ve köprünün Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edileceği söylendi. Yani Gürsel Tekin'in ?ben bildim' havalarına girdiği yerin çok daha kuzeyi... Köprü, kendi dediği yerde yapılmayınca Tekin, küplere bindi.

Yok ?korsan'dır, yok ?çevre ve doğa katliamı'dır, yok ?şehrin yararına değil'dir, yok ?planlarda böyle bir çalışma görünmüyor'dur, yok ?su havzalarına zararlı'dır gibi sayısız bahane ile günlerdir kıyameti kopartan Tekin'e sormak lazım; "N'oldu CHP'liler aylardır yanlış bölgeden mi yer kapatma mücadelesi vermişler?"

Köprünün ulaşım ve trafik çilesine katkısı olup olmayacağını konuşan yok. Varsa yoksa ?rant tartışması.' Açıklanan sadece bir köprü projesi değildir. İstanbul'un en kuzeyinden adeta bir çevre yolu geçecektir. Yani Avrupa üzerinden Asya'ya ve aynı şekilde Asya'dan da Avrupa'ya transit geçişler olacaktır.Her iki kesimden gelenler şehre işi olduğu noktadan giriş yapıp çıkacaklardır...

Zararı ziyanı bir kenara; düşünce son derece mantıklı gibi gözükmektedir. Yoksa İstanbul'un merkezindeki iki köprünün yanı başına bir tane daha yapılırdı, hatta mevcut köprülere kat bile atılabilirdi... Ama yine kaldırmayacaktı. Çünkü sorun köprülerde değil, köprülere akışı sağlayan çevre bağlantı yollarının yükü kaldıramamasından kaynaklanmakta...

Onun için; 3 köprüyle birlikte Kuzey Marmara Otoyolu projesi, İstanbul trafiğini kurtarabilecek bir yöntem olabilir. Önce bunu kabul edelim ondan sonra da zararlarını tespit edip, asgariye indirmenin tartışmasını yapalım. ?Rant' tartışması ve ?ben bildim' havalarının kimseye faydası yok...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.