"3. Köprü Sarıyer'le Beykoz arasına yapılacak" diye Ak
Parti'lilerden önce açıklama yapıp sonra da Kadir Topbaş ve hükümetin sineye
çekmesi ile ?bildim' havasına giren Gürsel Tekin, beklemediği bir pozisyona
düştü. Ak Parti ve Kadir Topbaş'ın bu noktadaki sabrını takdir etmek lazım.
Kolay değil onca havayı sineye çekmek...
3. Boğaz Köprüsü'nü de içeren Kuzey Marmara otoyolu projesi
açıklandı ve köprünün Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edileceği söylendi.
Yani Gürsel Tekin'in ?ben bildim' havalarına girdiği yerin çok daha kuzeyi...
Köprü, kendi dediği yerde yapılmayınca Tekin, küplere bindi.
Yok ?korsan'dır, yok ?çevre ve doğa katliamı'dır, yok
?şehrin yararına değil'dir, yok ?planlarda böyle bir çalışma görünmüyor'dur,
yok ?su havzalarına zararlı'dır gibi sayısız bahane ile günlerdir kıyameti
kopartan Tekin'e sormak lazım; "N'oldu CHP'liler aylardır yanlış bölgeden mi
yer kapatma mücadelesi vermişler?"
Köprünün ulaşım ve trafik çilesine katkısı olup olmayacağını
konuşan yok. Varsa yoksa ?rant tartışması.' Açıklanan sadece bir köprü projesi
değildir. İstanbul'un en kuzeyinden adeta bir çevre yolu geçecektir. Yani
Avrupa üzerinden Asya'ya ve aynı şekilde Asya'dan da Avrupa'ya transit geçişler
olacaktır. Her iki
kesimden gelenler şehre işi olduğu noktadan giriş yapıp çıkacaklardır...
Zararı ziyanı bir kenara; düşünce son derece mantıklı gibi
gözükmektedir. Yoksa İstanbul'un merkezindeki iki köprünün yanı başına bir tane
daha yapılırdı, hatta mevcut köprülere kat bile atılabilirdi... Ama yine
kaldırmayacaktı. Çünkü sorun köprülerde değil, köprülere akışı sağlayan çevre
bağlantı yollarının yükü kaldıramamasından kaynaklanmakta...
Onun için; 3 köprüyle birlikte Kuzey Marmara Otoyolu
projesi, İstanbul trafiğini kurtarabilecek bir yöntem olabilir. Önce bunu kabul
edelim ondan sonra da zararlarını tespit edip, asgariye indirmenin tartışmasını
yapalım. ?Rant' tartışması ve ?ben bildim' havalarının kimseye faydası yok...