Kategoriler

Telefonla konuşan sürücüler tehlike arz ediyor!

Otobüs şoförleri telefonla mesai saatleri içinde telefonla konuşmamalı… Vatandaşlarımız uçağa binince telefonu kapatıyor. Araç sürücüleri de direksiyona geçince telefonu kapatmalı. Telefon kapanacak. 'İki elimle tutuyorum, kulaklık var' deniliyor; ama kafa konuşmaya gidiyor. Yola dikkat dağılıyor. Hele iş güç problemli konu varsa sinirleniyor sürücü kontrolü kaybediyor. Türkiye'de en çok kaza nedenleri arasında emniyet kemeri gösteriliyor. Sürücü hem kendini, hem de araçtakilerin hayatını kurtarmak istiyorsa kemer taksın ve taktırsın. Araçtakilerin tamamı kemer takacak. Hepsi camdan fırlıyor ölüyor, uçar havada yere çarpar. Bu hususlara dikkat eden kolay kolay kaza yapmaz. Otobüs şoförleri telefon kullanıyorlar, hep şikayetler o yönde. Yolda giderken telefonla konuşuyor. Otobüs sürücüleri tüm kurallara uyacak. Hatta iki misli dikkat edecek. Tek başına kendisi yok, arkadakiler var, herkes ona güvenmiş binmiş otobüse. Otobüs şoförlerinde en büyük risk, ya uykusuz devralıyorlar, uykuya doymadan araç kullanıyor ya da uzun süre araç kullanıyor. Uzun yol otobüs şoförü için yorgun araç kullanmak, uzun süre direksiyon başında oturmak yasak olmalı. Mola vermesi lazım. Hemen hemen hepimiz araç kullanırken cep telefonuyla konuşuyor, araç seyir halindeyken mutlaka SMS atıp, internete giriyoruz. Kaza riski olduğunu bildiğimiz halde uyarıları dikkate almayıp bile bile kazalara davetiye çıkartıyoruz. Peki, aracımız seyir halindeyken cep telefonu kullanımının alkollü araç kullanmaktan daha tehlikeli olduğunu ve kaza riskini 8 kat arttırdığını biliyor muyuz? Araç kullanırken teyple uğraşılmaz, radyoyla uğraşılmaz, aracın herhangi bir yeriyle uğraşılmaz. Cep telefonu kullandığımızda beyin ikinci bir iş yapıyor. Araç kullanma çok önemli bir iş. Çünkü içinde bir can taşıyoruz ve bu da çok önemli. Beyin çoklu göreve başladığında, tamamen kontrolden çıkıyor. Araç sürerken telefon kullanmak alkolden daha tehlikeli. Yapılan çalışmalar, araç sürerken cep telefonu kullanmanın kaza yapma riskini 8 kat arttırdığını belirlemiş. Çünkü beyin bir iş yaparken ikinci bir iş yapmaya programlı değil. Bu da herkesin bildiği bir şey. Eğer araçtayken telefon konuşması zaruriyse arabanın bir yere park edilip telefon konuşmasının bu şekilde yapılması gerekiyor. Toplu taşıma araçlarını kullanan şoförlerin de telefonlarını kapatmaları gerekiyor. Ama şöyle bir etrafa bakın. Otobüs ve minibüs şoförlerinin çoğu, özel araç sürücüleri direksiyon başında telefonla konuşuyor.  Otobüs şoförü 50 kişi taşıyor ve bu riski, toplu taşıma araçlarındaki şoförlerin hiç almaması gerekiyor. Özellikle belediye başkanları, şoförlerin araç kullanırken cep telefonlarını kapatması yönünde bir kural getirmeli. İnsan hayatından önemli daha ne olabilir ki? Alkol kullanan bir insan araç sürerken trafik ekipleri tarafından yakalandıktan sonra ehliyetine 6 ay süreyle el konuluyorsa ve arabası bağlanıyorsa, cep telefonuyla konuşan şoförlerin de ehliyetlerine el konulması gerekir.  Araç kullanırken cep telefonuyla konuşmanın sadece 92 lira para cezası var. Bu da yetersiz...

 
Yorumlar

Daha Fazla Haber
Güncel
53 Kez Görüntülendi.
Dikkatli dalgıç boğulmakta olan martının hayatını kurtardı...
Siyaset
49 Kez Görüntülendi.
Büyükşehir'den üreticilere meyve fidanı desteği
Bölge Haberler
1035 Kez Görüntülendi.
CHP BEYKOZ’DA BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ!
Güncel
143 Kez Görüntülendi.
İstanbul Medya Boğazda Tekne Turu Düzenledi
Bölge Haberler
124 Kez Görüntülendi.
Yanıyoruz: Sıcaklık rekoru kırıldı!
Bölge Haberler
366 Kez Görüntülendi.
Kadıköy'de usulsüz çakar ve siren denetimi
Dünya
132 Kez Görüntülendi.
Botek’e“Yılın Global Alliance İş Ortağı Ödülü”
Bölge Haberler
436 Kez Görüntülendi.
Çekmeköy Metrosunda Tartışma
Bölge Haberler
161 Kez Görüntülendi.
Üsküdar'da Ölüm Sergisi!
Bölge Haberler
262 Kez Görüntülendi.
İBB, Üsküdar'da  Belediye ve kaymakamlık engeline takıldı