Kategoriler

Fatura ödeme merkezlerine şikayetler yağıyor

Elektrik, doğalgaz, su, telefon şirketleri ve bankalar adına tahsilat yapan...

Elektrik, doğalgaz, su, telefon şirketleri ve bankalar adına tahsilat yapan ödeme merkezleri vatandaşları isyan noktasına getirdi. Hemen her yerden gelen şikayetler artınca BDDK harekete geçti.

Bundan sonra fatura ödeme merkezleri bankalar gibi denetime tabi tutulacak. Yapılan kontrollerde komisyon alarak fatura tahsilatı yapan bu merkezlerin vatandaştan aldığı fatura bedelini ilgili kurumlara aktarmadığı ortaya çıktı. Son günlerde Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) bu konuda Türkiye'nin dört bir yanından şikâyetler ve dolandırılma ihbarları yağdı.  Ödeme merkezlerine yönelik şikâyetlerde İstanbul başı çekiyor.

Fatura ödeme merkezlerine sert uyarı!

Özellikle, Anadolu yakasında birçok ilçede işyeri açma izni olmayan ödeme merkezleri kapatılmaya başladı. Gelen şikâyetleri dikkate alan BDDK, ‘banka’ adıyla fatura tahsilâtı yapan merkezleri yazılı olarak uyardı. BDDK, banka ismi kullanarak hizmet veren merkezler hakkında suç duyurusunda bulunuyor. Daha önce Enerji Bakanlığı da elektrik şirketlerinin adını kullanan firmaları takibe aldı. BDDK, şikâyetlerden yola çıkarak ilgili ödeme merkezlerini denetleyecek. Murakıpların vereceği rapora göre vurgun yaptığı ve topladığı parayı ilgili kurumlara vaktinde yatırmadığı tespit edilen ödeme merkezleri kapatılacak.

""

Fatura ödeme merkezleri bankalar gibi denetlenecek

Bu durum karşısında, adına tahsilât yapılan şirketler ve bankaların vatandaşı bilgilendirici çalışma yapılmasına karar verildi. Fatura ödeme merkezleri bundan böyle bankalar gibi denetime tabi tutulurken, faaliyet iznini de BDDK'dan alacak.  Türkiye genelinde yaklaşık 400'e yakın fatura ödeme merkezi bulunuyor. BDDK, "Faturalarınızı vezne vezne dolaşmadan güvenilir bir şekilde ödeyin" gibi sloganlarla bankacılık hizmeti verir gibi müşteri çeken ödeme merkezlerine uyarı yazısı gönderdi.

Fatura öderken dikkat edin…

Yetkili kurumların vatandaşları bilgilendirmesini isteyen tüketici dernekleri, vatandaşı mağdur etmeyen bir yapıya ihtiyaç olduğunu belirtiyor. Bu merkezlerde fatura işlemi 1 liralık komisyon ücretiyle kısa bir sürede yapılıyor. Şirketlerden bayilik alan işletmeler, bilgisayar programıyla faturaları internet üzerinden kişisel hesaplarıyla ödüyor. Vatandaştan ise nakit tahsilât yapıyor. Faturanın ödendiğine yönelik bir belge veriliyor. Ancak bu belgenin resmi bir geçerliliği bulunmuyor. Para yatırılmadığında devlet kurumları karşısında vatandaş sorunlu oluyor.

 

Yorumlar

Daha Fazla Haber
Güncel
61 Kez Görüntülendi.
Dikkatli dalgıç boğulmakta olan martının hayatını kurtardı...
Siyaset
54 Kez Görüntülendi.
Büyükşehir'den üreticilere meyve fidanı desteği
Bölge Haberler
1052 Kez Görüntülendi.
CHP BEYKOZ’DA BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ!
Güncel
148 Kez Görüntülendi.
İstanbul Medya Boğazda Tekne Turu Düzenledi
Bölge Haberler
130 Kez Görüntülendi.
Yanıyoruz: Sıcaklık rekoru kırıldı!
Bölge Haberler
371 Kez Görüntülendi.
Kadıköy'de usulsüz çakar ve siren denetimi
Dünya
134 Kez Görüntülendi.
Botek’e“Yılın Global Alliance İş Ortağı Ödülü”
Bölge Haberler
444 Kez Görüntülendi.
Çekmeköy Metrosunda Tartışma
Bölge Haberler
165 Kez Görüntülendi.
Üsküdar'da Ölüm Sergisi!
Bölge Haberler
267 Kez Görüntülendi.
İBB, Üsküdar'da  Belediye ve kaymakamlık engeline takıldı