Kategoriler

TÜRKİYE’DE ÇALIŞANLARIN YÜZDE 95’İ MOBİL OYUN OYNUYOR

Türkiye’de çalışanların yüzde 95’i akıllı telefonundan aktif olarak oyun oynarken, tabletle oynayanların oranı yüzde 14 olarak belirlendi.

Ajans Press, profesyonel iş hayatında olan kişilerin mobil cihazlar üzerinden oyun oynama oranlarını inceledi. Ajans Press’in Nielsen&AdColony ortak çalışmasından ve medyaya yansıyan haber başlıklarından derlediği bilgilere göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 95’i akıllı telefonundan aktif olarak oyun oynarken, tabletle oynayanların oranı yüzde 14 olarak belirlendi. Bunun yanı sıra, çalışan kesimin yarısına yakınının her gün mobil oyun oynadığı tespit edildi. En çok oyun oynanan saat aralığı ise 20.00 - 23.00 olarak tespit edildi.

Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya araştırmasına göre, mobil oyunlarla ilgili geçtiğimiz yıl 834 haber yansıması tespit edilirken, bu rakam bu yılın ilk üç aylık diliminde 259 olarak belirlendi. Medyaya yansıyan haber başlıklarında, aksiyon/macera oyunlarının, oyun grupları içerisinde en çok konuşulan başlık olduğu tespit edildi.

EN ÇOK PUZZLE OYNANIYOR

Nielsen&AdColony ortak araştırmasından derlenen bilgilere göre, çalışan kesimin mobilde oyun oynama sıklığı yüzde 47 olarak belirlenirken, haftada birkaç gün oyun oynayanların oranı yüzde 41 oldu. Haftada bir oynayanların oranı ise yüzde 10, 15 günde bir oynayanların oranı ise yüzde 2 olarak belirlendi. En çok tercih edilen oyun listesinin ilk sırasına yüzde 36 ile Puzzle oturdu. İkinci sırada masa oyunu yer alırken, masa oyununu tercih edenlerin oranı yüzde 23 olarak belirlendi. En çok tercih edilen diğer oyunlar ise; yüzde 13’le kağıt, yüzde 7 ile bilgi oyunu, yüzde 5 ile strateji, yüzde 4’er ile spor, aksiyon/macera, yarış ve yüzde ile simülasyon oldu.

Araştırmaya katılanlar 25 ile 44 arası profesyonel olarak çalışma hayatının içindeki kişilerden oluşurken, bu kitlenin ücretli oyun tercih eden kısmı yüzde 13 olarak tespit edildi. Bu sayıya bakıldığında ülke ortalamasının üstünde yer aldığı görüldü. Bunun yanı sıra, araştırmaya katılanların yüzde 84’ü oyun içi ek içerik edinme veya can kazanma gibi opsiyonlar için reklam içerikli videolar izlemeyi tercih ettiğini açıkladı.

Yorumlar

Daha Fazla Haber
Güncel
48 Kez Görüntülendi.
Dikkatli dalgıç boğulmakta olan martının hayatını kurtardı...
Siyaset
46 Kez Görüntülendi.
Büyükşehir'den üreticilere meyve fidanı desteği
Bölge Haberler
1023 Kez Görüntülendi.
CHP BEYKOZ’DA BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ!
Güncel
136 Kez Görüntülendi.
İstanbul Medya Boğazda Tekne Turu Düzenledi
Bölge Haberler
124 Kez Görüntülendi.
Yanıyoruz: Sıcaklık rekoru kırıldı!
Bölge Haberler
365 Kez Görüntülendi.
Kadıköy'de usulsüz çakar ve siren denetimi
Dünya
128 Kez Görüntülendi.
Botek’e“Yılın Global Alliance İş Ortağı Ödülü”
Bölge Haberler
436 Kez Görüntülendi.
Çekmeköy Metrosunda Tartışma
Bölge Haberler
158 Kez Görüntülendi.
Üsküdar'da Ölüm Sergisi!
Bölge Haberler
258 Kez Görüntülendi.
İBB, Üsküdar'da  Belediye ve kaymakamlık engeline takıldı