Kategoriler

Gebze'yi Kartal'a bağlayacak metro hattında ilk ihale yapıldı

Kocaeli Gebze ile İstanbul Tuzla arasını bağlayacak metro hattı projesinin ilk ihalesi yapıldı. 4,5 yıl sürmesi planlanan hattın yüzde 94'ü yer altında olacak

Kocaeli'nin Gebze ilçesi ile İstanbul Tuzla arasını bağlayacak metro hattı projesinin ön yeterlilik ihalesi yapıldı. 15,6 Kilometrelik Gebze Metro Hattı'nın ihalesine dev firmalar ilgi gösterdi. 15 firma Gebze Metrosu için ön yeterlilik için başvurdu. 4 buçuk yıl sürmesi planlanan hattın yüzde 94'ü yer altında olacak.

15 FİRMA TALİP OLDU

3. Hava Limanı, Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otobanı, Ankara-İstanbul YHT Hattı, Dubai Metrosu gibi dev ihaleleri kazanan firmaların da aralarında olduğu 15 firma, Gebze Metrosu için de ön yeterlilik için başvurdu. Ön yeterlilik ihalesini Genel Sekreter İlhan Bayram ile Genel Sekreter Yardımcıları Mustafa Altay ve Doğan Erol da izledi.

YÜZDE 94'Ü YER ALTINDA

İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar derin tünelle geçilecek. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz tam otomatik metronun kullanılacağı Gebze metro hattı bin 80 yolcu kapasiteli olacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı çalışmasının bin 560 günde tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak.

12 İSTASYON 19 DAKİKA

Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi, hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve Hızlı Tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. İlk istasyon olan Darıca Sahil İstasyonundan başlayacak olan yolculuk, 12. ve son istasyon olan OSB istasyonunda 19 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacak.

SÜRÜCÜ OLMAYACAK

Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. Otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze- Darıca hattında da uygulanacak. Sürücüsüz metro sistemlerinde sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik Kontrol Merkezi'nden yapılıyor. Trenin arıza, yangın, acil durum gibi durumlarda Kontrol Merkezi'ndeki tren ile ilgili iş istasyonuna gelen alarm bilgisine göre trene müdahale ediliyor. Tüm müdahaleler Kontrol Merkezinden yapılıyor.

Yorumlar

Daha Fazla Haber
Güncel
54 Kez Görüntülendi.
Dikkatli dalgıç boğulmakta olan martının hayatını kurtardı...
Siyaset
50 Kez Görüntülendi.
Büyükşehir'den üreticilere meyve fidanı desteği
Bölge Haberler
1037 Kez Görüntülendi.
CHP BEYKOZ’DA BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ!
Güncel
145 Kez Görüntülendi.
İstanbul Medya Boğazda Tekne Turu Düzenledi
Bölge Haberler
124 Kez Görüntülendi.
Yanıyoruz: Sıcaklık rekoru kırıldı!
Bölge Haberler
367 Kez Görüntülendi.
Kadıköy'de usulsüz çakar ve siren denetimi
Dünya
132 Kez Görüntülendi.
Botek’e“Yılın Global Alliance İş Ortağı Ödülü”
Bölge Haberler
436 Kez Görüntülendi.
Çekmeköy Metrosunda Tartışma
Bölge Haberler
161 Kez Görüntülendi.
Üsküdar'da Ölüm Sergisi!
Bölge Haberler
262 Kez Görüntülendi.
İBB, Üsküdar'da  Belediye ve kaymakamlık engeline takıldı