Kategoriler

Pazar büyüklüğü 2017 yılında 13,3 arttı …

Çağrı Merkezleri Derneği, 2017 Türkiye Çağrı Merkezi Sektörü pazar verilerini açıklarken Xsights Araştırma ve Danışmanlık yönetiminde gerçekleşen araştırmaya göre pazar büyüklüğü 2017’de yüzde 13,3 büyüyerek 5,1 milyar TL’ye ulaştı. Medya Takip Ajansı Interpress’in yapmış olduğu incelemeye göre yılbaşından bu yana medyaya çağrı merkezleri ile ilgili 100 binden fazla haber yansırken geçtiğimiz yıl sektörün sağladığı istihdam sayısının 85 bin iken bu yıl yüzde 7’lik büyüme göstererek 91 bin kişiye ulaştığı belirlendi. Sektördeki istihdamın yüzde 23’ü telekomünikasyon alanında hizmet verirken, bunu yüzde 17 ile finans, yüzde 13 ile tüketim ürünleri, yüzde 12 ile eğlence ve medya ve yüzde 7 ile perakende noktalarının takip ettiği tespit edildi.

Gelen-giden arama toplamı 2,5 milyar …

Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2,2 milyar gelen/giden arama gerçekleşirken 2017’de bu sayı 2,5 milyar adete yükseldi. Gelen aramaların büyük çoğunluğunu  ürün/hizmet bilgisi almak amaçlı yapılan aramalar oluştururken, giden aramaların ise satış/pazarlama amacıyla yapıldığı görüldü. 2017 yılında gelen aramaların yüzde 59’u ürün/hizmet bilgisi maksatlı yapılırken, yüzde 14’ü teknik destek, yüzde 7’si sipariş/satın alma, yüzde 6’sı işlem ve yüzde 4’ünün ise şikayet yönetimi maksadıyla yapıldığı tespit edildi. Çağrı merkezi hizmeti sunulan kanallar arasında telefon ilk sırada yer alırken çağrı merkezlerinin yüzde 67’sinin sosyal medya mecralarına entegre olduğu saptandı.

Müşteri temsilcilerinin yüzde 66’sı kadın …

Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 66’sını kadınların oluşturduğu belirlenirken  bu oranın geçtiğimiz yıl yüzde 64 olduğu anlaşıldı. Çalışanların yaş ortalamasının 26,5 olduğu görülürken  çalışanların yüzde 48’inin de üniversite mezunu olduğu tespit edildi. Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 5 bin 700 olarak belirlendi. Çalışanların yüzde 53’ü Almanca, yüzde 31’i İngilizce, yüzde 11’i Fransızca, yüzde 3’ünün de Arapça dillerinde hizmet verdiği tespit edildi.

Yorumlar

Daha Fazla Haber
Güncel
58 Kez Görüntülendi.
Dikkatli dalgıç boğulmakta olan martının hayatını kurtardı...
Siyaset
52 Kez Görüntülendi.
Büyükşehir'den üreticilere meyve fidanı desteği
Bölge Haberler
1043 Kez Görüntülendi.
CHP BEYKOZ’DA BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ!
Güncel
147 Kez Görüntülendi.
İstanbul Medya Boğazda Tekne Turu Düzenledi
Bölge Haberler
125 Kez Görüntülendi.
Yanıyoruz: Sıcaklık rekoru kırıldı!
Bölge Haberler
371 Kez Görüntülendi.
Kadıköy'de usulsüz çakar ve siren denetimi
Dünya
133 Kez Görüntülendi.
Botek’e“Yılın Global Alliance İş Ortağı Ödülü”
Bölge Haberler
440 Kez Görüntülendi.
Çekmeköy Metrosunda Tartışma
Bölge Haberler
162 Kez Görüntülendi.
Üsküdar'da Ölüm Sergisi!
Bölge Haberler
263 Kez Görüntülendi.
İBB, Üsküdar'da  Belediye ve kaymakamlık engeline takıldı