Sancaktepe Belediyesi, evrak takibinin daha kolay sürdürülmesi ve vatandaşların işlemlerini hızlıca sonuçlandırması için başlattığı dijital arşivleme çalışmalarını tamamladı. Belediyenin teknolojik kolaylıktan yararlanma düşüncesi ile 2010 yılının Ağustos ayında başlattığı çalışma sonucu ‘dijital arşiv' Şubat ayı başında hizmet vermeye başlayacak. Çalışmanın şimdilerde personel eğitimi kısmı yürütülüyor.
Yeni arşivleme sistemi ile emlak, imar, temizlik, sağlık ve fen işleri arşivleri dijital ortamda kayıt altına alındı. Vatandaşların taleplerine zaman kaybı olmadan anında cevap vereceği çalışma, sistemin sunduğu hız ve kolaylık sayesinde görevli personel tarafından istenilen belgeye kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayacak.
Dijital arşivleme çalışmalarını 4 ay gibi kısa bir sürede tamamlayan Sancaktepe Belediyesi, çalışma kapsamında belediye birim müdürlüklerinin dosyalarını arşivledi. Toplam 242.800 adet evrakın dijital kayda alındığı çalışma Şubat ayından itibaren halkın hizmetine sunulacak.
Ülkemizde birçok kurumun bu sisteme geçmesindeki etkenler arasında halka kolaylık sağlanması, işlemlerin hızlanması, bilgi ve belgelerin güvenliğinin artması bulunuyor. Bu sistem sayesinde işin yükü azalırken iş verimliliği de artıyor.