‘İşbirlikli öğrenme ile etkin ders' çalıştayı

Avrupa Birliği'nin 10 Nisan 2014 tarihini ‘Avrupa İşbirlikli Çalışma Günü' ...

‘İşbirlikli öğrenme ile etkin ders' çalıştayı

Avrupa Birliği'nin 10 Nisan 2014 tarihini ‘Avrupa İşbirlikli Çalışma Günü' ...

01 Nisan 2014 Salı 15:10
‘İşbirlikli öğrenme ile etkin ders' çalıştayı

Özel Alev Lisesi’nde

‘İşbirlikli öğrenme ile etkin ders’ çalıştayı

 

Avrupa Birliği’nin 10 Nisan 2014 tarihini  ‘Avrupa İşbirlikli Çalışma Günü’ olarak ilan etmesi, Çekmeköy Özel Alev Lisesi’ni harekete geçirdi. İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Sofya- St.-Kliment Üniversitesi ortaklığıyla ‘iş birliği- bir kazan stratejisi, iş birlikli öğrenme ile etkin ders’ teması ile geçtiğimiz hafta sonu, Özel Alev Lisesi’nde yüz kişinin katılımıyla Türkiye genelinde yabancı dili Almanca olan eğitim kurumlarını kapsayan çalıştay gerçekleşti. Çalıştayda, ulaşılmak istenen hedef; işbirlikli eğitim metotlarını derslere entegre ederek öğrencilerin hayat boyu gelişim ve öğrenimini sürdürmelerini sağlamak.

 

Sokrates Programı kapsamında yer alan, Erasmus, Lingua, Minerva’nın da yer aldığı 8 uluslararası eğitim programından biri olarak uygulanmakta olan comenius programına dahil olan Özel Alev Lisesi, Almanya, Bulgaristan gibi ülkelerle üç yıldır üzerinde çalıştıkları “İşbirlikli öğrenme metotları” adlı seminerlerden yola çıkarak, Türkiye de ilk kez tamamı Almanca olarak yapılan sempozyum ve çalıştaya ev sahipliğini yaptı. Çalıştaya, yabancı dili Almanca olan farklı eğitim kurumlarından, devlet okullarından, Üniversitelerden, Geothe Enstitüsü’nden; öğretmenler, öğretim görevlileri, stajyer öğretmenler, bunun yanında TELC, Alman Konsolosluğu ve Alman Eğitim Ataşesi davet edildi.

 

Tüm sunum ve workshopların Almanca olarak yapıldığı çalıştayda, ulaşılmak istenen hedef; işbirlikli eğitim metotlarını derslere entegre ederek öğrencilerin hayat boyu gelişim ve öğrenimini sürdürmelerini sağlamak. Avrupa’da başta Almanya olmak üzere pek çok ülkenin işbirlikli eğitim metodunu benimsemeye başladığı, öğrencilerin ders içi alıştırmalar gibi pekiştirici ödev ve sınavları kendilerinin çözüp öz değerlendirmelerini yaptığını, eksik noktalarını tespit ettiğini ve bu doğrultuda ders programlarını yaptıkları belirtildi. Böylece öğrenci, öğretmeni olmaksızın öğrenmenin bir zorunluluk değil, sorumluluk olduğunun bilincine vardığının üzerinde duruldu. Bu sayede ileriki yaşlarında, iş hayatlarına atıldıklarında bilgiyi arayan, hazır beklemektense araştıran, sosyal hayatlarında daha aktif bireyler olabilecekleri paylaşıldı.

 

Çalıştay toplam dört workshoptan oluştu. Bunlar, ‘Birlikte güçlü olmak’ ve öğrencilerin akıllı telefonları doğru kullanabilmesi için ‘cep telefonum olmadan asla’ başlıkları ile iki lise düzeyi; ‘işbirlikli öğrenme’ ,’4 temel yetiyi- duyma, görme, tatma ve dokunma- işbirlikli yöntemle geliştirme’ başlıkları ile de ilkokul-ortaokul düzeyindeydi. Workshoplara Marmara Üniversitesi Almanca Bölüm Başkanı Prof. Dr. Feruzan Gündoğar, İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevinç Hatipoğlu, İsviçre Pädagogische Hochschule Thurgau Üniversitesinden Prof. Dr. Peter Heiniger, Bulgaristan St. Kliment-Ochridski-Universität Sofia’dan Dr. Radka Ivanova başkanlık etti.

 

Son Güncelleme: 01.04.2014 15:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72