Akıllı şehirlerde katılımcı demokrasi

Demokrasinin vazgeçilmez unsurunun çift yönlü iletişim olduğunu belirten Tuzla..

Akıllı şehirlerde katılımcı demokrasi

Demokrasinin vazgeçilmez unsurunun çift yönlü iletişim olduğunu belirten Tuzla..

19 Mart 2013 Salı 12:05
Akıllı şehirlerde katılımcı demokrasi
 rn rnDemokrasinin vazgeçilmez unsurunun çift yönlü iletişim olduğunu belirten Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, “Modern toplumlarda, akıllı şehirlerde katılımcı demokrasi yaşanır. Bütün iletişim sistemlerini hem mobilize ettik, hem de web üzerinden ulaşılmasını sağlayarak katılımcı demokrasiye hizmet ediyoruz” dedi.rnTuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, IBM Çözümler Zirvesi Akıllı Şehirler paneline konuşmacı olarak katıldı. Ulaşım A.Ş.Genel Müdürü Ömer Yıldız, Bilişm Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Arsan, Vodafone Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç, IBM Endüstri ve Teknik Çözümleri Müdürü Server Tanfer ve Hexagon Studio Genel Müdürü Tolga Doğancıoğlu ile “Akıllı Şehirlere Dönüşüm” oturumunda konuşan Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, yerel yönetimlerde teknolojinin önemine değindi. rnHızlı Balık, Yavaş Balığı GeçerrnTuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, teknolojiyi kullanan kentlerin diğerlerine göre daha hızlı hareket ettiğini vurguladı. Teknoloji kullanımı için “Hızlı balık-yavaş balık” benzetmesini yapan Başkan Yazıcı, “Gelişen teknolojiyle beraber akıllı dünya, akıllı ülkeler, akıllı iller, akıllı ilçeler ve akıllı evlere varıncaya kadar, yeni kavramlar artık hayatımızı şekillendiriyor ve buna ayak uydurmak zorunda olduğumuzun da farkındayız. Artık hızlı balık meselesi var. Hızlı balık, yavaş balığı geçer. Dolayısıyla buna uyak uyduran bir toplumda, bizler yerel yöneticiler olarak bu gelişen teknolojiye, akıllı kentlere neden ihtiyaç duyuyoruz? Çünkü vatandaş her şeyin en iyisine layık. Artık bilgiye bu kadar kolay ulaşılabildiği bir dönemde, bizim akıllı bir kente, akıllı bir yönetime ve dolayısıyla akıllı bir sisteme ihtiyacımız var ki bunu yerinde kullanabilelim. Elde edilen tüm verileri vatandaşa hizmet olarak dönüştürebilme çabasındayız.” dedi. rnYazıcı: Teknolojik İmkanları Kullanmak DurumundayızrnYerel yönetimlerde başarının ölçütünün vatandaşın memnuniyeti olduğuna değinen Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, teknolojinin de bu hedefe ulaşmada değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Başkan Yazıcı, “Biz vatandaşı memnun edemiyorsak eğer dolayısıyla işimizi yapmamış oluyoruz. Hizmet üretmek var ama sonuçta memnuniyetin geliştirdiği bir hizmet üretebilmenin yoluysa bütün bilgi teknolojilerini ve imkanlarını, verileri iyi değerlendirip vatandaşın kendisini iyi hissetmesini sağlayan modeli ortaya koyabilmektir. Artık totaliter, otoriter yönetimler yerine bireyi ortaya koyan yönetimlere ihtiyacın yükseldiği bir çağda yaşıyoruz.  Bu çağda, bireyi ön plana çıkaracak olan her teknolojik ürün ve imkanın, kent içerisinde olmazsa olmaz olduğunu, bireyin mutluluğu için, rahatı için, ferahı için gerekliliğine inanıyoruz.” şeklinde konuştu. rnYazıcı: Katılımcı Demokrasiye Hizmet EdiyoruzrnTuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, akıllı şehir yapılanmasında teknolojik imkanların verimli kullanılmasının karşılıklı iletişimi arttırdığını söyledi. Tuzla Belediyesi’nin teknolojiyi en iyi kullanan belediyelerden birisi olduğunu belirten Başkan Yazıcı, konuşmasında şunları söyledi: “2006 yılında bilgi toplumu strateji eylem planında kamudaki iş kamunun sunduğu hizmetlerin daha etkin, hızlı ve kolay kullanılabilir duruma getirilmesiyle beraber, vatandaşın bilgi toplumu imkanlarından azami ölçüde faydalanmasının sağlanması konusundaki bazı ilkesel kararlarla e-devlet kapısıyla, yerel yönetimler otomasyon programlarıyla beraber akıllı kentlere dönüşüm başladı. Akıllı kentlerin artık çağımızda vazgeçilmez bir unsur olduğunu, artık okur-yazarlığın değil, bilgisayar okur-yazarlığının değerlendirildiği bir dünyada yaşadığımızı düşündüğümüzde, bilgi toplumunda akıllı kentlere ihtiyacımız var. Bu bilginin nerede ve nasıl vatandaşa fayda sağlayacağını da standarda ulaştırmak gerektiği kanaatindeyim.rnBilgi işlem sistemlerine son 3 yılda ciddi yatırım yaptık. Vatandaşımızla en iyi diyaloğu sağlayabilecek olan iletişim metotları ortaya koyduk. Coğrafi bilgi sistemiyle beraber, kent rehberi, imar ve şehircilik servisi, ruhsattaki işlemlerin (İSKİ, Tapu ve Kadastro gibi) bazı bilgilerin entegrasyonu ile beraber e-devlet kapısına bağlanabilecek olan bütün sistemlerimizi, vatandaşımıza TC Kimlik No ile tek noktada hizmet sunabilecek bir belediyecilik anlayışı ortaya koyduk. Vatandaşımızın kamu hizmetini alırken rahat etmesini sağlıyoruz.rnModern toplumlarda, akıllı şehirlerde katılımcı demokrasi yaşanır. Bütün iletişim sistemlerini hem mobilize ettik, hem de web üzerinden ulaşılmasını sağlayarak katılımcı demokrasiye hizmet ediyoruz”rnTuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, tüm teknolojik gelişmelere rağmen verilerin kullanımı ve paylaşımında vatandaşın hak ve hukukun korunmasının öncelik taşıdığını söyledi.   rn rn rn
Son Güncelleme: 19.03.2013 12:05
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72