Türkiye’nin metropol şehirlerinden İstanbul’da yaklaşık iki yıldır metro bilmecesi yaşanıyor. Uzun süredir atıl durumda bekletilen metro çalışmalarına Temmuz ayında İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından start verildi.
Yeniden başlatılan metro projelerinden Başakşehir-Kayaşehir hattında, geçtiğimiz günlerde meydana gelen göçükte bir işçinin kafasına taş düşmesi ile hayatını kaybetmesi üzerine, atıl durumdaki metro inşaatlarının tehlikeleri bir kez daha gündeme geldi.
Metro tünellerinin durdurulması sonrası 5 Ocak 2018’de Maden Mühendisleri Odası yaşanabilecek tehlikelerle ilgili dönemin İBB yönetimini uyarmış, halkın can güvenliği açısından olası tehlikelere karşı önlem alınması gerektiğini ifade etmişti.
‘STATİK DENGE BOZULDU’
Aradan geçen 11 aydan sonra Bostancı-Dudullu metro hattında göçük meydana gelmiş ve iki işçi hayatını kaybetmişti. Yaşanan son depremlerden sonra İstanbul’un statik dengesinin bozulduğunu öne süren uzmanlar, olası tehlikelere bir kez daha dikkat çekti.
METROLARDA GÖÇÜK TEHLİKESİ
Peki, uzun süredir atıl durumda bekletilen metro çalışmalarında işçileri ne gibi tehlikeler bekliyor? Demir ağlarla İstanbul’un altını dört bir baştan ören metro inşaatlarına bile bile girmek cinayet mi? 2 yıldır tek bir kazma dahi değmemiş tünellerde göçük tehlikesi hangi boyutta? Uzmanlar ne diyor?
MADEN MÜHENDİSLERİ ODASI AYLAR ÖNCE UYARMIŞTI
Maden Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Erkan, metro hatlarının öylece bırakılmış olmasının tehlike yaratacağını belirterek, “2018 yılının başında Maden Mühendisleri Odası olarak bu metroların atıl durumda bekletilmesinin tehlikelerine dikkat çekmiştik. Açıklamamızdan aylar sonra Bostancı’daki metro kazısında göçük meydana gelmiş ve 2 işçi hayatını kaybetmişti. İstanbul’da meydana gelen son depremden sonra da yetkilileri bu noktada bir kez daha uyarmıştık” diye konuştu.