TÜRKİYENİN HARCAMA HARİTASI

Türkiye’de son üç yılda toplam tüketim harcamalarının dörtte birinin İstanbul Bölgesi’nde gerçekleştiği belirlendi.

TÜRKİYENİN HARCAMA HARİTASI

Türkiye’de son üç yılda toplam tüketim harcamalarının dörtte birinin İstanbul Bölgesi’nde gerçekleştiği belirlendi.

09 Kasım 2017 Perşembe 13:35
TÜRKİYENİN HARCAMA HARİTASI

Interpress’in 2014, 2015 ve 2016 yıllarını kapsayan TÜİK Hanehalkı Bütçe Araştırması’nın sonuçlarından elde ettiği verilere göre Türkiye’deki toplam tüketim harcamalarının yüzde 25,5'i İstanbul Bölgesi’nde oturan hanehalkları tarafından gerçekleştirildi. İkinci sırada yüzde 14,3 ile Ege Bölgesi yer alırken, üçüncü sırayı ise yüzde 12 ile Akdeniz Bölgesi'nin aldığı tespit edildi. Türkiye’deki toplam hanehalkı tüketim harcamalarında en düşük payı yüzde 1,6 ile Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi alırken bu bölgeyi, yüzde 3 oranıyla Ortadoğu Anadolu Bölgesi’nin izlediği görüldü.

En büyük pay konut, kira ile gıda ve ulaştırmanın oldu …

Türkiye’de son üç yılda toplam tüketim harcamalarının büyük bölümünü konut ve kira, gıda ve alkolsüz içecekler ile ulaştırma harcamalarının oluşturduğu belirlendi. Konut ve kira harcamalarına en yüksek payı ayıran bölge yüzde 30,4 oranıyla İstanbul Bölgesi oldu. Tüketim harcamaları içinde gıda ve alkolsüz içecek harcaması payının en yüksek olduğu bölge yüzde 27,9 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi olurken, ulaştırma harcamalarına en yüksek payı ise yüzde 19,9 oranıyla Akdeniz Bölgesi’nin ayırdığı tespit edildi.

Konut ve kira harcamalarına en düşük payı ayıran bölge yüzde 21,8 ile Doğu Karadeniz Bölgesi oldu. Gıda ve alkolsüz içecek harcaması payının en düşük olduğu bölge yüzde 15,6 ile İstanbul Bölgesi oldu. Ulaştırma harcamalarına en düşük payı ayıran bölge ise yüzde 15,4 ile Ortadoğu Anadolu Bölgesi oldu. Öte yandan medyaya yılbaşından bu yana tüketim harcamaları ile ilgili 13 bin 382 haber yansıdığı tespit edildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3