KARARLARIN YÜZDE 77’Sİ TÜKETİCİ LEHİNE

Türkiye’de geçen yıl tüketici hakem heyetlerine toplam 590 bin 736 başvuru yapıldığı belirlendi. Konuyla ilgili medyada inceleme yapan Interpress’in Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın açıklamış olduğu verilerden derlediği bilgilere göre, tüketici hakem heyetleri tarafından verilen 636 bin 906 adet kararın yüzde 77’sinin tüketici lehine, yüzde 23’ünün ise tüketici aleyhine çıktığı tespit edildi.

KARARLARIN YÜZDE 77’Sİ TÜKETİCİ LEHİNE

Türkiye’de geçen yıl tüketici hakem heyetlerine toplam 590 bin 736 başvuru yapıldığı belirlendi. Konuyla ilgili medyada inceleme yapan Interpress’in Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın açıklamış olduğu verilerden derlediği bilgilere göre, tüketici hakem heyetleri tarafından verilen 636 bin 906 adet kararın yüzde 77’sinin tüketici lehine, yüzde 23’ünün ise tüketici aleyhine çıktığı tespit edildi.

18 Mart 2018 Pazar 13:24
KARARLARIN YÜZDE 77’Sİ TÜKETİCİ LEHİNE

En çok dosya masrafı ve cep telefonu ile ilgili başvuruda bulunduk

Tüketicilerin en çok 184 bin 400 adet ile dosya masrafı için başvuru yaptığı görüldü. Dosya masrafını 83 bin 374 adet başvuru ile cep telefonu, 49 bin 685 adet başvuru ile ayakkabı, 28 bin 328 adet başvuru ile GSM ve internet abonelikleri ve 26 bin 874 adet başvuru ile de kredi kartı üyelik ücreti konularının izlediği belirlendi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın sorumluluğundaki ürünlerde güvensizlik oranı 2011 yılında yüzde 38,6 iken, 2016 yılı itibariyle bu rakamın yüzde 2’ye gerilediği anlaşıldı. 2017 yılında ise bu oranı yüzde 0,35’e kadar düştüğü tespit edildi.

En çok reklam cezası gıda ve sağlık sektöründe kesildi

Öte yandan aldatıcı ve yanıltıcı reklamların önlenmesi konusunda 2017 yılında 3 bin 609 reklam dosyasının karara bağlandığı saptandı. Bunlardan 182 dosya hakkında 11,7 milyon lira idari para cezası ve reklam durdurma cezası, 614 dosya hakkında yalnızca reklam durdurma cezası uygulandığı görüldü. İdari para cezalarında ise 2,7 milyon lirayla gıda sektörü başı çekerken, bu sektörü 2,6 milyon lirayla sağlık ve 1,7 milyon lirayla iletişim hizmetlerinin izlediği anlaşıldı. Ayrıca 2017 yılında Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’na gelen yaklaşık 340 bin çağrının cevaplandığı tespit edildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3