Dijitale yenik düştüler. Ne olacak bu AVM’ler?

2000’li yıllarda esnafı batıran AVM’ler bugün dijital dönüşüme yenik düştü. İnternet üzerinden yapılan alışveriş adedi 2010’lu yıllarda 7 katına çıkmış durumda ve artmaya devam ediyor. Hükümetin AVM inadı ise bitmiyor. 2018’de Avrupa’da en çok AVM açılan ülke Türkiye oldu

Dijitale yenik düştüler. Ne olacak bu AVM’ler?

2000’li yıllarda esnafı batıran AVM’ler bugün dijital dönüşüme yenik düştü. İnternet üzerinden yapılan alışveriş adedi 2010’lu yıllarda 7 katına çıkmış durumda ve artmaya devam ediyor. Hükümetin AVM inadı ise bitmiyor. 2018’de Avrupa’da en çok AVM açılan ülke Türkiye oldu

05 Aralık 2019 Perşembe 11:33
Dijitale yenik düştüler. Ne olacak bu AVM’ler?

HER AY BİR AVM AÇILIYOR

Her değişimde olduğu gibi dijital dönüşüm de işine eskiyi yıkarak başladı. 2000’li yıllarda küçük esnafı batıran AVM’ler bugün dijital perakende piyasasına direnemiyor. Ancak bu değişime kulak tıkayan hükümet her geçen gün daha fazla Alışveriş Merkezi (AVM) yapılmasına müsaade ediyor. Çünkü ihtişamlı ve ışıltılı yapılarıyla AVM’ler, sahte bir zenginlik görüntüsü yaratıyor, bu zenginlikle büyülenen milyonlar hükümetin oy potansiyelini artırıyordu. Ancak 20’nci yüzyılın başında ABD’de icat edilen AVM’ler 21’inci yüzyılda artık çok yaşlıydı. Buna rağmen bundan en az 5 yıl önce durdurulması gereken AVM arzı Türkiye’de hala artmaya devam ediyor. Cushman & Wakefield tarafından hazırlanan "Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporu" başlıklı araştırmasının sonuçlarına göre, 2018’de Avrupa’da 2,6 milyon metrekare genişliğinde AVM açıldı. Açılan AVM’lerin 525 bin metrekaresi Türkiye’den. Böylece 2018’de Avrupa’da en çok AVM açılan ülke Türkiye olmuş oldu. Üstelik Avrupa AVM pazarı giderek daralıyor. Aynı şirketin raporuna göre geçen yıl AVM arzı 2017 yılına göre yüzde 28 azalırken, perakende pazarına giren yeni arzda son 24 yılın en düşük değeri görüldü. Fakat Türkiye son 5 yıldır neredeyse her ay yeni bir AVM açarak rekora koşuyor.

BÜYÜKLÜĞÜ 7 BİN FUTBOL SAHASI

2014 yılı itibariyle 111’i İstanbul’da olmak üzere Türkiye genelinde 361 AVM bulunuyordu. Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği Başkanı Hüseyin Altaş ise 2019 yılı temmuz ayı itibariyle bu sayı 432’yi bulduğu açıkladı. Bugün AVM’lerin ülkemizde kapladığı alan 13 milyon metrekareye ulaşmış durumda ve giderek artıyor. Bu büyüklük yaklaşık 7 bin futbol sahasına eşdeğer.

Diğer yandan yurttaşlar akıllı telefonların da hayatlarına girmesiyle artık AVM’den alışveriş yapmak yerine internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72