Bilindiği gibi FSM Köprüsü’nde 23.09.2017 tarihinde başlayan geçiş ihlali sistemi Tag çalışması yüzünden vatandaşlar perişan oldu. Her iki yakada da uzun araç kuyrukları oluştu. Sokak araları dahi araç trafiğinden geçilmez halde idi… Yapılacak çalışmanın artısını eksisini tartışmayacağız… Sadece merak ettiğim konu; bu çalışma neden okullar açılınca başlıyor ve de 1,5 ay süreceği söyleniyor… Biz İstanbulluların bitmeyen trafik çilesine bir yenisi daha neden ekleniyor hiç anlayamıyorum… İlla yapılması zorunlu ise de uzay mekiği yapılmıyor ki…Yahu insanlar 1 gecede üst geçit inşa ediyor. 1 Tag koymak nasıl 1,5 ay sürer böyle büyük bir metropolde? Ve de bu çalışma neden gece yapılmaz? Şu anda çalışan işçi sayısını iki katına çıkarırsın ve de 24 saat mesai yaparak işi 2 günde bitirirsin… Bu çalışma İstanbul boşken yaz aylarında neden yapılmadı? Herkes tatilden döndü, okullar açıldı. Yüzlerce servis aracı bir o kadar özel araç trafikte. Üsküdar- Ümraniye arası bir felaket… Altunizade’de başlayan trafik işkencesi Kısıklı’da son raddeye erişiyor. Tam 1.5 saatte Ümraniye’ye geliyorsunuz… Ne güzel… Herhalde uçmanızı ya da evde hapis kalmanızı istiyorlar. Şöyle bir tavsiyede bulunayım: ‘Yol çalışması bitene kadar sokağa çıkma yasağı ilan edilsin…’1.5 saatte Üsküdar’dan Ümraniye’ye geliyorsun.. Yahu insanlar üç saatte şehir değiştiriyor. SBS kurarken iki taraf için de kursaydınız ya. Neyin çalışması bu 1,5 aylık? Yıkılacak gişe falan da yok üstelik. Trafik, İstanbul için çaresi bulunamayan bir hastalık haline gelmeye başladı. Her gün insanlar 20 dakikalık yolu iş, okul ve başka sebepler için 1 saatte ancak alabiliyor. Daha uzun mesafeler gitmesi gereken kişiler içinse durum çok daha içler acısı. Avrupa yakasından, Anadolu yakasındaki işine, okuluna gitmek isteyen vatandaş çoğu zaman arabası olsa bile metrobüs, metro gibi trafiğe takılmayan ulaşım araçlarını tercih ediyor. Diğer bir sorun ise; toplu taşımanın, özellikle trafiğe takılmayan metrobüs ve metronun insan popülasyonunu kaldırmakta zorluk çekmesi ve insanların 1 saatlik yolları tıklım tıklım araçların içinde yolculuk yaparak geçirmeleri. İstanbul 2 tarafı 2 ayrı denizle sarılmış bir şehir. Marmara denizi kıyısı, insan popülasyonunun çoğuna daha yakın. Bu kadar geniş bir deniz ağımız varken neden bunu ulaşım yükünü hafifletmek için kullanmıyoruz ? Tarihi yarımada çevresinde feribot ağları gelişmiş durumda. Bu denli bir deniz gücümüz varken, bunu kullanmayıp İstanbullu vatandaşı kara trafiğine ve tıklım tıklım otobüslere mecbur bırakmak büyük bir haksızlık diye düşünüyorum. Gelin hep beraber İstanbullunun en büyük sorunlarından birini çözelim ve dünyaya güzel şehrimizi gelişmiş ulaşım ağlarımızla tanıtalım.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner72