Öfke kontrolü ve stres yönetimi semineri

Kartal Belediyesi vatandaşa daha iyi hizmet sunmak, çalışanların bilgi ve...

Öfke kontrolü ve stres yönetimi semineri

Kartal Belediyesi vatandaşa daha iyi hizmet sunmak, çalışanların bilgi ve...

19 Eylül 2014 Cuma 17:28
Öfke kontrolü ve stres yönetimi semineri

Kartal Belediyesi’nden öfke kontrolü ve stres yönetimi semineri

 

Kartal Belediyesi vatandaşa daha iyi hizmet sunmak, çalışanların bilgi ve becerilerini arttırmak için personeline yönelik seminerler vermeye devam ediyor. Vatandaşa daha iyi hizmet sunmak için personelin kişisel gelişimine katkıda bulunan Kartal Belediyesi, öfke kontrolü ve stres yönetimi hakkında bir seminer düzenledi. 

 

Kartal Belediyesi Strateji Müdürlüğü - İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa organize edilen seminerde; kişisel gelişim eğitimi kapsamında personele kurum içindeki iletişim, öfke ve stres ile mücadele yolları, meslekte başarı seviyelerini yükseltmek ve hizmetlere erişimlerini kolaylaştırmak için Kişisel Gelişim Eğitim Uzmanı Perran Varlı tarafından eğitim semineri verildi.  

 

Seminerde Kartal Belediyesi Gençlik Kariyer Merkezi Eğitim Uzmanı Perran Varlı, çalışanların motivasyonunu artırmak, kurum içi ilişkilerin durumu, öfke ve stresin nedenleri ve nasıl başa çıkılması gerektiği gibi konular hakkında bilgilendirme yaptı.

 

Öfke ve stresin nedenlerini anlatan Perran Varlı, “Öfke ve stresin en büyük nedenlerinin başında başaramama korkusu geliyor. Bunu özgüven kaybı, haksızlık korkusu, suçlanma korkusu, onaylanmama ve aşağılanma korkuları takip ediyor. Ayrıca, sevilmeme ve kaybetme korkusu da öfke ve strese neden olabiliyor. O nedenle kişinin kendine güvenmesi ve kendisi ile barışık yaşaması çok önemli.” dedi. Stres ve öfkenin kaynaklarına değinerek stresin ve öfkenin olumlu ve olumsuz yönlerini de anlatan Varlı, “Öfke bir davranış değildir. Öfke hayatın bir parçasıdır ve toplumun bize öfkemizle nasıl baş edeceğimizi öğretmede pek başarılı olduğu söylenemez.” diye konuştu. 

""

“Öfke sağlıklı ve doğal bir duygudur”

 

Öfke ve stresin sağlıklı bir duygu olduğunu belirten Varlı, “Öfke uygun ifade edildiğinde son derece sağlıklı ve doğal bir duygudur. Ancak kontrolden çıkıp da yıkıcı hale dönüşürse iş hayatında, kişisel ilişkilerde ve genel yaşam kalitesinde sorunlara yol açar. Pek çok kişisel ve sosyal problemlerin (örneğin; çocuk istismarı, aile içi şiddet, fiziksel ya da sözel saldırganlık, toplumsal şiddet) temelinde öfke vardır. Öfke hem dışsal, hem de içsel bazı olaylarla ortaya çıkar. Arkadaşınız, anneniz, kardeşiniz, sokaktaki bir adam, öğretmeniniz gibi belli bir insana öfkelenebileceğiniz gibi; trafik sıkışıklığı, iptal edilen bir randevu gibi bir olaya da öfkelenebilirsiniz. Öfkelenmenizden kendi kişisel kuruntularınız sorumlu olabileceği gibi, daha önceden başınızdan geçmiş ve sizi öfkelendirmiş bazı olayların anıları da sorumlu olabilir. Genellikle öfkeye yol açan nedenler arasında engellenme, haksızlığa uğrama, fiziksel incinme ve yaralanmalar, tacize uğrama, hayal kırıklığı, saldırıya uğrama, tehditler sayılabilir.” dedi.

 

“Amacımız öfkeyi ve stresi kontrol altına almaktır”

Eğitimci Perran Varlı, öfkeyi doğru ifade etme becerisinin kazanılması gerektiğini ve öfke kontrolünün nasıl olması gerektiğini belediye personeline  anlatarak konuşmasını şöyle sürdürdü:  “Öfkeyi doğru ifade etme becerisini kazanmaya “öfke kontrolü” denir. Öfke kontrolünde temel amaç; saldırganlıktan uzak, şiddet içermeyen, kişinin kendisine ve çevresindekilere zarar vermeyecek şekilde duygusunu ifade etme becerisini kazanmasıdır. Öfke kontrolünü öğreten pek çok yöntem vardır. Doğru yöntem kişiden kişiye değişir. Doğru yöntemi belirlerken; kişinin kendi kişiliğine, yaşam tarzına uygun olanı seçmesi ve seçtiği yöntemi uygularken günlük yaşamında fazladan sıkıntı hissetmemesi, göz önüne alınması gereken temel faktörlerdir. Genel olarak öfke kontrol yöntemleri; bilişsel, duyuşsal, iletişim, duygusal ve davranışsal boyutları içerir”

Stresle nasıl başa çıkılır?

Stresle başa çıkmanın en iyi yolunun, kişinin kendisinde strese neden olan olguları fark edip kontrol altına alınması olduğunu vurgulayan Varlı, “Stres, bizi zorlayan, kısıtlayan ve engelleyen olaylar, durumlar karşısında verdiğimiz tepkilerin tümüdür. Stres kavramı, birçok insanın düşündüğü gibi sadece üzerimizde hissettiğimiz baskı ve gerginlikle sınırlı değildir. Stres, bir süreç olarak ele alındığında, olayları değerlendirme şeklimizden düşüncelerimize, duygularımızdan davranışlarımıza kadar pek çok boyuttan oluşur. Stresle başetmenin en iyi yolu, kişinin kendisinde strese sebep olan şeyleri farkedip, kontrol altına almasıdır.  Pek çok insan, stresin, kişinin dışında gelişen çevresel nedenlerle oluştuğunu düşünür. Aslında stresi oluşturan, bu çevresel etkileri, bireyin nasıl algıladığıdır. Kişi, karşılaştığı olayları pek çok faktör ışığında değerlendirir ve yaşadığı olaylara bir anlam yükler. Kişi, yaptığı bu değerlendirmeler sonucunda çevresindekiler sebebiyle stres yaşar ya da yaşamaz.  Stres kaynakları kişiden kişiye değişiklik gösterse de pek çok insan için geçerli olan, bilinen stres kaynakları da vardır. Stres sinyalleri ise pek çok insan için aynıdır. Stres altında olduğunuzun sinyallerini duygusal, düşünsel, davranışlar ve fiziksel belirtiler olarak alırsınız. Kişilerin stres altında gösterdikleri belirtiler, duygusal, düşünsel, davranışsal ve fiziksel olarak gruplara ayrılabilir. Kişi, stres altındayken bu gruptaki belirtilerden bir kaçını ya da tamamını gösterebilir. Çoğunlukla, yaşadığımız stres düzeyi arttıkça, belirtiler de sayı ve şiddet olarak artış gösterecektir” dedi.  

Varlı öfke ve stres konusunda her şeyin bireyde bittiğini, bardağın boş değil, dolu tarafının görülmesi gerektiğini söyleyerek, bireyin öfke ve stresten uzaklaşması için en önemli tekniğin nefes almak olduğunu, ayrıca herhangi bir öfke durumunda ilk yapılması gerekenin durmak, düşünmek ve sonrasında harekete geçmek olduğunun altını çizdi.

 

 

Son Güncelleme: 19.09.2014 17:28
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3