Modern Kent Ümraniye

Ümraniye Belediyesi, gerçekleştirdiği birçok proje ve etkinlik ile...

Modern Kent Ümraniye

Ümraniye Belediyesi, gerçekleştirdiği birçok proje ve etkinlik ile...

02 Mart 2014 Pazar 14:26
Modern Kent Ümraniye

Akıllı Belediyecilik Hizmetleri İle Modern Kent Ümraniye

 

Ümraniye Belediyesi, gerçekleştirdiği birçok proje ve etkinlik ile Ümraniyelilere hayatın her alanında kalıcı hizmetler yapabilmenin çabasını veriyor. Ümraniye’yi çağın koşullarıyla donanmış, modern ve çağdaş bir kent yapma arzusuyla çıktıkları bu yolda, 10 yıllık bir gurur tablosu çizmenin huzur ve mutluluğunu yaşıyor.

""

Bugüne kadar yapılan hizmet ve projelerle, Ümraniye’de yaşamayı bir ayrıcalık haline getirmeyi başaran Ümraniye Belediyesi, on yıllık hizmet döneminde bu amaca ulaşmanın haklı gururunu Ümraniyelilerle paylaşıyor. Fiziki açıdan modern ve çağdaş bir ilçe görünümüne kavuşan Ümraniye’yi her alanda adına yakışır bir konuma kavuşturmak için Ümraniye Belediyesi, var gücü ile çalışmalarına devam ediyor.

Ümraniye Belediyesi vatandaşların daha yüksek bir yaşam kalitesine sahip olmaları yerden adına birçok hizmeti hayata geçiriyor. Gerçekleştirdiği bu hizmetler Ümraniye için daha yüksek bir yaşam kalitesi, işlerinde yaratıcılık ve mesleki gelişimler için en uygun koşullara sahip bir kent olanağı sunuyor. Aynı zamanda bu hizmetler belediye açısından kalkınma ve refaha odaklanmak için gereken zamanın ve kaynakların ekonomik kullanımını sağlayarak modern ve çağdaş bir kenti Ümraniyelilere kazandırıyor.

 

E-BELEDİYE HİZMETLERİ

Ümraniye Belediyesi, yaşanılabilir bir kent olmak adına birçok hizmeti ve kolaylığı Ümraniyelilere sunuyor. Ümraniye halkının etkin ve hızlı bir şekilde hizmet alımını sağlamak adına Belediye, interaktif uygulamaları faaliyete geçirdi. Bu kapsamda gerçekleştirdiği web sitesi üzerinden kolay ve erişilebilir “e-belediye” hizmeti ile vatandaşlara 23 farklı alanda hizmet veriyor. Borç Ödeme, Bilgi Edinme, Kültür Merkezinden Canlı Yayın, Nöbetçi eczaneler, Borç Sorgulama, 3G canlı yayın, e- Rehber, İmar sorgulama, e-kitap, Beyan Görme, Nikâh Sarayı canlı yayın, Gerekli Linkler, Sokak Rayiç Değerlerini Öğrenme, Hizmet standartları, Ümraniye Kent Rehberi, İmar dosya arama, Meclis Kararları, Yapı Kontrol Dosya Arama, Kentsel Tasarım Dosya Arama, Ruhsat Başvuru Sorgulama, Vefat Edenler, ÇTV Beyan ve İlan Reklam Beyan Başvurusu ile bilgilerini sorgulayabiliyor, kredi kartı ile borcunu güvenli bir şekilde ödeyebiliyor. İnteraktif Belediyecilik sistemi olan e-Belediye hizmeti ile 7-24 Ümraniye Belediyesi’nin hizmetlerine ait detaylı bilgiye de ulaşılabiliyor.

""

WEB SİTESİ

Ümranye Belediyesi, her gün güncellenen web sitesi üzerinden birçok hizmetin haberini ve başvurularını Ümraniyelilerle paylaşıyor.  www.umraniye.bel.tr adresinden ulaşabilen sitede, Günlük Haberler, Kültürel Etkinlik Ajandası, Hizmet Rehberi, Kent Rehberi, Faaliyetler, Projeler,  Canlı yayın, Meslek Edindirme Kursları, Duyurular, Basında Ümraniye ve e-Belediye Hizmetleri başlıkları altında birçok hizmeti vatandaşlara sunuyor.

MOBİL UYGULAMA

Gerçekleştirilen birçok hizmetin yanı sıra İnteraktif Belediyecilik hizmeti olan Ümraniye Belediyesi mobil uygulaması ise, vatandaşların Ümraniye’ye dair her türlü bilgiyi edinebilecekleri, haber ve duyuruya tek noktadan ulaşabilecekleri, kültürel etkinlikleri takip edilebilecekleri, öneri ve şikâyette bulunabilecekleri çok fonksiyonlu mobil uygulamadır. Ayrıca birçok e-belediye işlemini kolaylıkla gerçekleştirebilen Ümraniyeliler, kredi kartlarıyla borçlarını güvenli bir şekilde ödeyebiliyor. Vatandaşlar hayatlarını kolaylaştıran tüm özelliklere sahip bu uygulamaya IOS ve Android işletim sistemli cihazlardan ulaşabiliyor.

FREE WİFİ

Vatandaşların Ümraniye Belediyesi’ne daha kolay ulaşabilmesi adına gerçekleştirilen hizmetlerden biri de Belediye Binası’nda ve Ümraniye Meydan’da ücretsiz bir şekilde kullanabilecekleri internet ağı hizmetidir. 

AKILLI HİZMET BİNASI

Bütün bu hizmetlerden sonra 5, 6 noktaya dağılmış ve artık Ümraniye Belediyesi’ne yetmeyen hizmet binalarının yerine, tüm birimlerin tek çatı altında toplandığı modern, çağdaş, geniş, ferah ve şeffaf bir hizmet binası da Ümraniyelilere kazandırıldı. Osmanlı mimarisinden esintiler taşıyan Ümraniye Belediyesi Yeni Hizmet Binası, 32.500 m² kullanım alanlı, tam otomasyonla yönetilen akıllı bir bina. Saatte 30 kw enerjiyi güneş panelleriyle sağlayan, bahçesini yağmur sularını geri dönüştürerek sulayabilen, modern ve çağdaş çizgilerin yanı sıra kültürümüzün, geleneksel mimarimizin çizgilerini de barındıran, yıllarca Ümraniyelilere hizmet edecek bir eser.

""

KENT BİLGİ SİSTEMİ

Ümraniye Belediyesinin “bilgi ile yönetim” ihtiyaçlarının tek bir ortamdan sağlanması amacıyla tasarladığı ve 2005 yılında başlatmış olduğu ve şuan tüm birimlerin birbiriyle bütünleşik şekilde kullanmış olduğu bir yazılım projesini faaliyete geçirdi. Bu proje; Ümraniye Belediyesinin ihtiyaç duyduğu bilgi atmosferini oluşturmak üzere hazırlanmış, bütünleşik bir veri modeline sahip, farklı veri disiplinlerini (MIS, GIS, BLOB, Text vb) bir arada sunan, üretilen her veriyi karar süreçlerinde kullanmayı hedefleyen uygulamalar bütünüdür. En basit anlamda idarenin günlük ihtiyaçlarını karşılayacak uygulamaların yanında, kenti içindeki insanlarla birlikte yönetmeyi hedefleyen modern yönetim uygulamalarını da sunuyor.

""

ABİS (AFET BİLGİ SİSTEMİ)

Ümraniye Belediyesi, 17 Ağustos depreminin 13. Yıldönümünde bir yeniliğe daha imza attı. Ümraniye İlçesi Afet Bilgi Sistemi (ABİS) akıllı haritayı hazırlayarak internet sitesinde vatandaşların hizmetine sundu.

Ümraniye Afet Bilgi Sisteminde, Afet sonrası Toplanma alanları, Geçici iskan/Çadır Alanları, Öncelikli yollar, Alternatif Yollar, Sivil Tahliye Yolları, Sahra Hastane kurulacak alanlar, tüm Hastaneler, Eczaneler, Ecza depoları, Trafik Kontrol noktaları, Afet İstasyonlarının yerleri, İleri Dağıtım ve Lojistik Destek Noktaları, su istasyonları, fırınlar, soğuk hava depoları; tüm kamu kurumları, Belediye hizmet binaları, muhtarlıklar, polis noktaları; su vanaları, yangın hidratları; ilkyardım koordine merkezleri, hastaneler, Ambulans bekleme noktaları, yaralı toplama merkezleri gibi tüm hayati bilgiler Akıllı harita üzerinde belirlendi. Kolaylıkla adres bilgilerine ulaşılabilecek raporlanabilecek şekilde bir yazılım da oluşturuldu.

Ümraniye ilçesi, gerek fiziki yapısı ve zemin açısından avantajlı olması, gerekse 2004 den bugüne yapı stokunun büyük oranda yenilenmiş olması bakımından İstanbul’da olası bir depreme en hazır ilçelerden birisidir. Ümraniye Belediyesi olarak, müdahale ve afet sonrası iyileştirmede ilçedeki tüm kurumlarla koordineli çalışmayı sağlamak, kaynakların etkin ve verimli kullanımını sağlayarak afet sonrası can ve mal kayıpları ile hasarları en aza indirmek amacıyla, Ümraniye Afet Bilgi Sistemini (ABİS) akıllı haritayı oluşturdu. ABİS ile vatandaşlar olası bir afet öncesi ihtiyaç duyabileceği tüm hazırlıklarla ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilecek ve Aile Afet Planlamasını kolaylıkla yapabilecekler.

""

ÇÖZÜM MERKEZİ PROJESİ

En kaliteli ve en hızlı hizmet felsefesi ile vatandaşların memnuniyetine öncelik veren Ümraniye Belediyesi, vatandaşların sorunlarını dinleyebilmek, hizmet kalitesi ile birlikte memnuniyeti de artırabilmek için gerçekleştirdiği ödüllü “Çözüm Merkezi Projesi” kapsamında; Çözüm Merkezi, Çözüm Ofisleri ve İletişim Noktaları uygulamaları ile  vatandaşların istek, şikayet ve görüşleri, başlatmış olduğu 24 saat çalışma esası ile (7/24)   değerlendirerek anında çözüm sağlıyor.  

Ümraniye Belediyesinin hayata geçirdiği, Türkiye’de ilk ve tek olan altyapı sayesinde vatandaşlarımız belediye binasına gitmesine gerek kalmadan, 444 9 822 numaralı Çözüm Merkezinden, 15 mahalle merkezinde bulunan ve aramaların ücretsiz olduğu İletişim Noktalarından(Taff Telefon Noktaları), Belediye, Dudullu Meydan ve Hanımeli Çarşısı’nda bulunan Çözüm Ofislerinde yüz yüze görüşerek hizmet alabiliyorlar. Çözüm Merkezi ve Çözüm Noktalarında yapılan tüm görüşmeler, hizmet kalite standartları ve iletişim güvenliği nedeniyle kayıt altına alınarak, süreçler ve sonuçlar hakkında ilgili vatandaşlar geri aranarak bilgilendiriliyor. Ayrıca Çözüm Merkezi ve Çözüm Ofislerinde, vatandaş memnuniyetinin bilincinde, özel iletişim eğitimi almış ve profesyonel hizmet veren personeller görev yapıyor. Çözüm Merkezlerinde çalışan uzman ekip, 24 saat Sosyal Medya ve şikayet portallarından gelen istek ve şikayetlere de 24 saat cevap vererek takibini de yapıyor.

ÜSTEMEB PROJESİ

Modern ve çağdaş bir Ümraniye adına birçok hizmeti gerçekleştiren Ümraniye Belediyesi, yeni hizmetleri de hayata geçirmeye devam ediyor. 2013 yılı Ocak ayında başlanan, yılsonu itibariyle tamamlanan ve 2014 yılı içerisinde devreye alınacak olan “ÜSTEMEB PROJESİ”nin (Ümraniye Süreç Temelli Mobil ve Etkin Uygulama) uygulamaya geçilmesiyle birlikte hayatı kolaylaştıran bir hizmet daha Ümraniyelilerle buluşacak. Uygulama ile Ümraniye Belediyesi, entegre ve tümleşik şekilde süreç yönetimi yapabilen, internet ve çeşitli mobil ortamlarda hizmetlerine erişim imkanı sunabilecek. Gerçekleştirdiği birçok projeden sadece biri olan bu uygulama, Ümraniye Belediyesi’ne daha hızlı ve kolay hizmet etme imkanını sağlayacak.

Son Güncelleme: 02.03.2014 14:26
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72