Belediyede İmar Barışı Masası

İmar Barışından faydalanmak isteyen vatandaşlar için Pendik Belediyesinde İmar Barışı Masası kuruldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğü Personeli, vatandaşları burada bilgilendirerek yönlendiriyor. Bilgi alan vatandaşlar, aynı zamanda kaydını da E-Devlet üzerinden yaptırabiliyor.

Belediyede İmar Barışı Masası

İmar Barışından faydalanmak isteyen vatandaşlar için Pendik Belediyesinde İmar Barışı Masası kuruldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğü Personeli, vatandaşları burada bilgilendirerek yönlendiriyor. Bilgi alan vatandaşlar, aynı zamanda kaydını da E-Devlet üzerinden yaptırabiliyor.

12 Haziran 2018 Salı 10:45
Belediyede İmar Barışı Masası

ve Şehircilik Bakanlığı tarafından imar mevzuatı veya ruhsata aykırı yapılara Yapı Kayıt Belgesi vererek vatandaşların sorunlarını çözmeyi amaçlayan İmar Barışı için başvurular başladı. İlk günden itibaren vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği İmar Barışı için Pendik Belediyesinde de doğru bilgilendirme ve başvuru masası oluşturuldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğü görevlileri, Pendik Belediyesi tarafından tahsis edilen alanda vatandaşların konuyla ilgili sorularını yanıtlayarak başvurularına yardımcı oluyor.

Başvurular E-Devlet üzerinden yapılıyor

Vatandaşın devletle ihtilaflı durumunun ortadan kaldırılması, imara aykırı, ruhsatsız veya ruhsat eklerine aykırı yapıların kayıt altına alınması yoluyla bu yapılara yasallık kazandırılması hedefleniyor. Düzenleme 31 Aralık 2017 tarihinden önceki ruhsatsız veya ruhsat eklerine aykırı yapılmış kırsal ve kentsel alanlardaki tüm yapıları kapsıyor. Bu kapsamda Yapı Kayıt Belgesi için başvurular, E-Devlet kapısı üzerinden yapılıyor. Belge için müracaatların son başvuru tarihi ise 31 Ekim 2018 olarak belirlendi.

Yapı Kayıt Belgesi nasıl alınıyor?

E-Devlet sisteminde İmar Barışı Bölümü’nde Yeni Başvuru butonunu tıklayan başvuru sahibinin, yapıya ait bilgileri, arsa veya arazinin ikmal vergi birim değerini, yapının biri dış cephe diğeri de imara aykırılığını gösteren iki fotoğrafını girmesi gerekiyor. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra 24 saat içinde vatandaşa SMS veya Mail yoluyla ödenmesi gereken miktar bildirilecek. Belirtilen bankalara ödemenin yapılmasının ardından Yapı Kayıt Belgesi oluşturularak vatandaşa SMS veya Mail yoluyla bilgilendirme yapılacak. Vatandaşlar başvuruyu yaptıktan sonra hemen bedelini yatırmaları halinde yine 24 saat içerisinde Yapı Kayıt Belgelerini E-Devlet üzerinden alabilecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72