“Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı”

Bu yıl 50'incisi düzenlenen "Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı'nın (AYMOD)...

“Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı”

Bu yıl 50'incisi düzenlenen "Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı'nın (AYMOD)...

11 Kasım 2013 Pazartesi 10:57
“Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı”

 

“Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı” İstanbul’da açıldı

Bu yıl 50'incisi düzenlenen "Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’nın (AYMOD) açılışı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi.

“Kendimize has markalar çıkartmalıyız…”

CNR Expo İstanbul tarafından sektör kuruluşlarının desteği ile bu yıl 50'incisi düzenlenen "Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD)"nın açılışı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Çetin, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı Başkanı İslam Şeker, CNR Holding Fuarcılık Grubu Üst Yöneticisi Cem Şenel ve sektör yetkililerinin katıldığı törenle yapıldı.

Açılışta konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, fuarın İstanbul'da yapılmasından duyduğu memnuniyeti belirterek, 50. kez düzenlenen AYMOD’un mazisinde büyük bir mücadelenin yattığını, başarıya böyle erişildiğini söyledi. “Üretilen her iki çift ayakkabıdan bir tanesinin ihraç edildiğini düşünürsek, bunun bir başarı öyküsü olduğu ortaya çıkıyor Kendimiz has markalar ortaya çıkarmanın zamanı geldi” diyen Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“Artık dünya küçüldü, global köy diye bahsettiğimiz böyle bir gezegende tüm insanların kaderleri, yaşamları birbirine bağlı. Yaptığımız her şeyin bir diğeri tarafından fark edildiğinin bilinci içindeyiz. Bu anlamda biz belediye olarak, İstanbul'daki fuarların yoğun bir şekilde uluslararası ölçekte etkin olmasını arzu etmekteyiz. Bir fuarın başarıya ulaşması, yapıldığı kentin dünyada tuttuğu yer ile orantılıdır. Bir kent eğer kendi özellikleri ve güzelliklerini dünyaya yansıtıyor ise oradaki fuarlar çok daha etkili bir seviyeye ulaşmaktadır.”

Türkiye’deki ayakkabı sanayisinin, ülke sanayisine önemli katkıları olduğunu dile getiren Kadir Topbaş, 40 bin civarındaki sektör mensubu ve 380 bin civarındaki çalışanıyla sektörün önemli bir istihdamı içinde barındırdığını ve birçok yan sanayiyi ayakta tuttuğunu kaydetti.

Sektörün giderek gelişerek önemli bir ihracat sektörü haline geldiğinin altını çizen Başkan Topbaş, “Özellikle bizim milletimizin işini adam gibi yapma anlayışıyla ortaya koyduğu bir çalışmayla sektör başarılı bir gelişme göstermekte. Bu anlamda da umutluyum. Artık Türkiye'de bizim kendimize has markalar ortaya çıkarmanın da zamanı geldi. Artık tercih edilir bir sektörde, bu anlamda da üretimin başladığını görmekteyiz. Dolayısıyla markalaşma başarısının daha da gelişeceğinin umudu içindeyim. Artık üniversiteler, Sivil Toplum Kuruluşları, yerel yönetimler ve hükümet birlikte hareket edebiliyorsa, başarıya ulaşmamanın hiç bir nedeni yok” ifadelerini kullandı.

Bugün bilgi ve birikimlerin paylaşıldığını, ortak katkılar sunulduğunu, çıkan sorunların çözülmesi için de birlikte mücadele edildiğini, bunun da gelecekte çok farklı noktalara gelineceğinin bir işareti olduğunu ifade eden Topbaş, “Türkiye bir deri ülkesi. Geçmişte de, deri işlemede ve deri sanayinde ne kadar ilerde olduğumuzu dikkate alırsak, modern dünyanın beklentisine bütün birimlerde cevap verebilecek bir gelişmeye tanıklık edeceğimize inanıyorum” diye konuştu.

“Sektör 2023’te 1,5 milyar dolarlık hedefin üstüne çıkmalı”

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu da sektörün Türkiye için öneminin ve yapılan çalışmaların değerinin altını çizerek, buna rağmen daha kat edilecek çok mesafe olduğunu söyledi. Fuarda 37'si yabancı olmak üzere 400 civarında katılımcı firma olduğunu dile getiren Vali Mutlu, fuarın aynı zamanda önemli işbirliklerine de aracılık edeceğine işaret etti.

“Ayakkabı sektörünün 1,5 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefi sektörün gücü itibariyle çok küçük bir hedef, bu hedefin çok üstüne çıkmanız gerekiyor” diyen Mutlu, sektördeki ihracat artışının yüzde 28,9 ile Türkiye'nin genel ihracat artışının çok üstünde olmasının gurur verici olduğunu kaydetti.
Fuarın sembolü olarak seçilen ve üstünde İstanbul motifleri olan ayakkabıyı çok beğendiğini dile getiren Vali Mutlu, İstanbul ve ayakkabının birbirine çok yakıştığını, sembolün “Biz İstanbul ile birlikteyiz” mesajı vermesinin de İstanbul'u daha güçlü kıldığını sözlerine ekledi.

Başkan Topbaş'tan Türk ayakkabısı tavsiyesi...

Törende konuşmaların ardından Kadir Topbaş ve Hüseyin Avni Mutlu ile beraberindekiler kurdele keserek fuarın açılışını gerçekleştirdiler. Fuarı birlikte gezen Topbaş ve Mutlu, Hüseyin Avni Mutlu’nun Diyarbakır Valisi iken temelini attığı bir ayakkabı fabrikasının standı önünde basına poz verdiler.
Bir başka standa basın mensuplarının sorularını cevaplandıran Kadir Topbaş, “Dost başa düşman ayağa bakar” atasözünü hatırlatarak, çok markaya takılmadan kaliteli ve rahat bir ayakkabı giymenin çok önemli olduğunu söyledi. Türkiye’de çok kaliteli ayakkabıların üretildiğine dikkat çeken Topbaş, vatandaşların Türk malı ayakkabı kullanmarını tavsiye etti.

AYMOD Fuarı'nın 6-9 Kasım tarihleri arasında 60 bin metrekarede 396 firmanın katılımıyla gerçekleştiriliyor. Tarihinde ilk defa 23 İtalyan firması yer aldığı fuarda 359 Türk firması, 37 yabancı firma bulunuyor. Dünyada ayakkabı sektörünün büyüklüğü 117 milyar dolar seviyesinde ve yıllık 21 milyar çift üretim yapılıyor. Dünya ticaretindeki sektörel payı her geçen gün artan Türkiye Avrupa'da 3'üncü büyük üretim merkezi. Dünyada geçtiğimiz yıl 8'inci sıraya yerleşme başarısını gösterdi. Yılın ilk on ayındaki ihracatı 610 milyon 767 bin dolar olarak gerçekleşen Türkiye'nin yılsonu hedefi 700 milyon doları aşmak. İlk on aydaki ihracat artışı yüzde 28,9 ile yüzde 1,7 olan Türkiye'nin genel ihracat artışının çok üzerinde olması dikkat çekiyor.

Son Güncelleme: 11.11.2013 10:57
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72