Tatil için paraya kıyıyoruz

Tatil için paraya kıyıyoruz

26 Şubat 2013 Salı 11:16
Tatil için paraya kıyıyoruz

Yapılan araştırma Türk halkının, ortalama 2 hafta olarak belirlediği yaz tatili için 998 TL bütçe ayırdığını ortaya koydu. Halkın yüzde 53'ü yazın tatil yapmayı planlarken, yüzde 47'sinin ise yaz tatiline çıkma planı bulunmuyor.

 

 

MasterCard tarafından Yöntem Araştırma Danışmanlık'a, Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde yaptırılan "MasterCard Yaz Tatili Araştırması"na göre, halkın yüzde 53'ü yazın tatil yapmayı planlıyor. Araştırma katılımcılarının yüzde 47'sinin ise yaz tatiline çıkma planı bulunmuyor. Yaz tatili yapacakların yaş aralıkları incelendiğinde, yaş arttıkça tatile çıkma planının azaldığı görülüyor. Aynı şekilde ekonomik seviye düştükçe tatil yapma oranı azalıyor. Sonuçlar bölgesel bazda incelendiğinde de yüzde 58'i tatil planı yapan Marmara bölgesi halkının tatil ile en ilgili bölge olduğu görülüyor.

Araştırmaya göre, tatil yapanların yüzde 45'i bir hafta, yüzde 34'ü ise iki hafta tatil yapacağını belirtiyor. Yüzde 8'lik bir bölüm üç hafta tatil yapacağını belirtirken, yüzde 13'lük kesim ise bir ay ya da daha fazla tatil yapmayı planlıyor. Araştırmaya göre, yaz tatiline çıkmayı planlayanların yüzde 32'si tatil süresini evde geçirecek, yüzde 29'u akraba / tanıdık yanına gidecek, yüzde 22'si ise yurt içinde bir tatil köyü / otele gidecek. Tatilini kendi yazlığında geçirmeyi planlayanların oranı ise yüzde 6.

Araştırmaya göre, yaz tatili alışverişinde en büyük gider kalemi giyecek. Araştırmaya katılarak tatile çıkacağım diyenlerin yüzde 46'sı hazırlık için giyecek aldığını belirtiyor. Kozmetik, spor malzemesi, kitap / dergi de diğer gider kalemleri arasında. Bu alışverişlerin yüzde 25'i alışveriş merkezlerinden, yüzde 15'i mahalle mağazalarından, yüzde 11'i ise semt pazarlarından yapılıyor. Ekonomik seviye arttıkça alışveriş için büyük mağaza ve butiklere yönelim artıyor.

ORTALAMA TATİL BÜTÇESİ 998 TL

"MasterIndex Yaz Tatili Araştırması"na göre yaz tatili için ayrılan toplam bütçe ortalama 998 TL. Bu rakam kadınlarda 894 TL'ye düşerken erkeklerde 1096 TL'ye çıkıyor. Sonuçlara yaş kırılımına göre bakıldığında 45-54 yaş grubunun 1297 TL ile liderliği, 35-44 yaş grubunun ise 1131 TL ile ikinciliği elinde bulundurduğu görülüyor. Tatil bütçesi yüksek gelir seviyesinde 1890 TL'ye çıkarken düşük gelir seviyesinde 491 TL'de kalıyor. Konu bölgesel bazda incelendiğinde Marmara Bölgesi (1184 TL), Ege Bölgesi (1069 TL) ve Akdeniz Bölgesi (1012 TL) ilk üçü paylaşıyor. 

Araştırma katılımcılarına yaz tatilinin kendileri için ne ifade ettiği sorulduğunda, katılımcıların yüzde 43'ü tatilin kendileri için akraba / aile ziyareti / köye gitmek olduğunu belirtiyor. Katılımcıların yüzde 36'sı için ise tatil deniz kenarı, güneş ve kumsal demek. 

Bu oran kadın, erkek kırılımına göre incelendiğinde kadınların erkeklere oranla akraba ziyaretine daha yatkın olduğu görülüyor (kadın yüzde 48, erkek yüzde 38). Gençler ise ileri yaşlara oranla tatilin deniz kenarı, güneş, kum demek olduğunu düşünüyor. Aynı şekilde ekonomik seviye arttıkça tatil anlayışı akraba ziyaretinden deniz tatiline dönüyor. Konu bölgesel bazda incelendiğinde akraba ziyaretine en düşkün bölgenin yüzde 62.5'lik oranla Karadeniz Bölgesi olduğu görülüyor. 

Yaz tatili için yolculuk edenlere seyahatlerini hangi araç ile yapacakları sorulduğunda yüzde 25'lik bir kesim otobüs, yüzde 22'lik bir kesim ise kendi arabasıyla çıkacağını belirtiyor. Tatile uçakla gideceğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 6. 

Katılımcılara hayallerindeki yurt dışı tatilinin neresi olduğu sorulduğunda yanıt yüzde 33'lük oranla NewYork, Londra, Paris, Moskova gibi büyük bir şehirde tatil yapmak, yüzde 11'lik oranla Bahamalar, Maldivler, Karayipler gibi tropik adalarda deniz ve kumsal tatili yapmak, yüzde 9'luk oranla da İtalya, Fransa, Yunan adaları gibi yerlerde yeme, içme, keyif ve gastronomi turuna katılmak.

Son Güncelleme: 26.02.2013 11:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3